Lokális Marketing: Miként tudod a
szálláshelyedet felfuttatni? (marketing stratégia vázlat)
Az elmúlt időszakban olvasgattam
marketinges fórumokat. Érdekes volt látni, hogy ma már mindenki marketinges. Az egyik esetben egy hölgy kért segítséget a szállásának felfuttatásához. Meglepő volt számomra, hogy mindenki csak egy nézőpontból vizsgálta az esetet és adott
tanácsot. Igazán egy két jó megnyilvánulás volt a hozzászólások között. Ez a
kis szösszenet ihlette ezt a rövid bejegyzést.
Mit tegyek, ha szeretném a szálláshelyemet felfuttatni, de nem tudom, hogyan? Íme, egy rövid vázlat.
Mit tegyek, ha szeretném a szálláshelyemet felfuttatni, de nem tudom, hogyan? Íme, egy rövid vázlat.
1. Helyzetelemzés (vállalkozásom külső és belső környezetének elemzése)
2. Cél, Célcsoport meghatározás
(szerintem ezt nem kell senkinek bemutatnom)
3. Eszközrendszer kiválasztása
·
Lokális marketing
- Azon belül is az első lépés, hogy tedd fel a szállást a Google Mapsre.
- Hoz létre a vállalkozásodnak egy Google My Business fiókot. Ha ezzel megvagy és megérkezett a kód, akkor aktiváld. Megfelelő kulcsszavakkal lásd el a fiókodat. Fontos, hogy legalább 5 értékelést szerezz, így aki erre a területre keres, az rögtön látni fogja a szálláshelyedet.
- Második fontos lépés, hogy a weboldalad minőségi kulcsszavakkal lásd el (olyanokkal, amit a Google Maps megmutat zoomoláskor). Abban az esetben, ha nincs weboldalad, akkor sincs baj, mert a Google My Bussines fiókodon keresztül már tudsz készíteni, díjmentesen.
- Mindezek mellett érdemes felvenni a kapcsolatot olyan OTA oldalakkal, mint például a szallas.hu (nekik nagy adatbázisuk van de 8-15 % között fognak elkérni tőled a foglalás árából).
- Kezd el a saját adatbázisodat építeni, hogy később hírlevelet tudj küldeni. Hozd létre a három pólusú kiáramoltatást. Hírlevél+ social média felületeken történő folyamatos kommunikáció + FB hirdetés.
- Az online marketing mellett az offline marketinget is fejleszteni kell. Érdemes bekerülni a helyi kiadványokba. Fontos stratégiai kapcsolatot kialakítani a helyi idegenforgalmi látványosságot kínáló vállalkozásokkal és vendéglátó ipari egységekkel (az utóbbit kizárólag abban az esetben, ha vállalkozásunk nem kínálunk étkezési lehetőséget).
4. A beérkezett adatok gyűjtése
és annak folyamatos kiértékelése.
5. A vállalkozás stratégiájának változtatása
a bejövő adatok tükrében.
Az itt bemutatott marketing
stratégia vázlat segítségével megpróbáltam néhány támpontot adni az
elinduláshoz. Jómagam mindenkinek ajánlom, hogy éljen a Google Térkép adta
lehetőségekkel, mert hamarosan a Google egyeduralkodóvá fog válni a
turizmus területén is.
Tisztelt Olvasó!
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
Tisztelt Olvasó!
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése