Szolgáltatások

2017. augusztus 8., kedd

Településmarketing: Hogyan érdemes fejleszteni egy területet a Google Maps segítségével!


Településmarketing: Hogyan érdemes fejleszteni egy kis települést a Google Maps segítségével!
Az elmúlt két évben nagyon sokat utaztam és vizsgáltam a kisebb települések és az ott működő vállalkozások marketingjét. Kevés településről mondható el, hogy hatékonyan oldotta meg az offline és online marketing adta lehetőségeket. Sajnos a többségre még  mindig a gyenge online jelenlét a jellemző, annak ellenére, hogy mára a Google adta lehetőségekkel (Google My Business, Google Maps)  nagyon sok mindent professzionálisan fel lehet építeni.
A Google Maps alkalmazást használva jelenleg az a tendencia a kisebb falvakban, községekben, hogy a térképen keresve nem igazán találunk semmit, ami egy turistának fontos lehet. Lehetséges, hogy nincs vagy nem került fel a térképre.
Mire keresnek a legtöbb esetben a turisták egy településen?
Az elmúlt két év időszakának tapasztalatai:
Szállások
Éttermek, vendéglátóipari egységek
Cukrászdák
Turisztikai látványosságok
Szórakozási lehetőségek
ATM automaták
Élelmiszer boltok
Patikák
Posta
Benzinkút
Dohánybolt

Google Maps is ezeket az észrevételeket erősíti.Valószínűleg ezért is kaptak külön kiemelt funkciót a térképen.
 Mit érdemes egy településnek tennie a térképen, hogy vonzóbbá váljon a turisták körében?
Mi történik abban az esetben, ha a fenti felsorolásból csak nagyon kevés dolog található meg az adott településen?

Nem jelent akadályt. Tegyük fel azokat, ami megtalálható. Anders Tamás barátom tette meg ezt Fövenyesen, tesztelés céljából.  Mikor elkezdte, kizárólag az Ezüst nyár Kft. és a Balatoni Hajózási Zrt. volt megtalálható a Google Mapsen. Valószínűsíthető, hogy, aki nem ismerte a helyet az nem tulajdonított neki nagy jelentőséget. Tamás Google Local Guide program keretén belül jó néhány, turistáknak fontos helyet tett fel a térképre.



Ennek köszönhetően az egyszerű kis üdülő településből egy étteremmel, fagylaltozóval, élelmiszer üzlettel és vízibicikli bérlő hellyel rendelkező üdülő falut varázsolt a térképre.


Jómagam ugyanezt hajtottam végre Gyopárosfürdőn, mikor az ott található Alföld Gyöngye szálloda mellé feltettem a Kodolányi János Főiskolát, az  Alföld Gyöngye Kalandparkot és az Alföld Gyöngye éttermet. Ezzel sikerült elérni, hogy az érdeklődök ne csak a szállodát lássák, hanem a hozzá tartozó szolgáltatás kört is. A kalandpark felrakásával a szálloda ki tudott emelkedni a többi szálláshely közül, ami verseny előnyt jelent neki ebben a helyzetben. 


A fent bemutatott példákkal azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy települést vagy egy településen belül működő vállalkozást is vonzóvá tudunk tenni.
 A Google Maps és a Google My Business ebben az évben számos új dologgal segíti a vállalkozásokat és a településeket (események létrehozatala a térképen, ingyenes weboldal amiről majd később írók stb). Jómagam minden településnek és ott tevékenykedő vállalkozásnak ajánlom, hogy használják ki ezeket a lehetőségeket, mert minél több dolgot tudnak megmutatni saját kis településükből, annál vonzóbb lesz a turisták körében.

(Kondor Albert)




Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!

2017. február 14., kedd

Bárki átírhatja az adataidat a Google Mapsen (esettanulmány)



Bárki átírhatja az adataidat a Google Mapsen (esettanulmány)

A tavalyi évben folyamatosan tanulmányoztam a vállalkozások jelenlétét a Google térképen. Számos következtetést vontam le, amit az előző blogbejegyzéseimben már olvashattál. Egy fontos dologról még nem írtam, A visszaélésekről. Két valós esettanulmányon keresztül megmutatom, hogyan lehet gyorsan vásárlókat elveszteni, ha nem figyelünk saját Google My Business fiókunkra.

Lipóti pékség Újpalota
Újpalotán van egy Lipóti pékség, amit nagyon kedvelek. Minőségi termékek elfogadható áron és kedves eladók jellemzik a helyet. Tavaly készítettem az üzletről egy fotót, amit értékeléssel egybekötve feltöltöttem a Google térképre. A képek nézettsége azt mutatta, hogy gyakran keresnek rájuk az emberek a Googleben.  A vállalkozás adatai (név, webhely, nyitvatartási idő) jól voltak kitöltve. Egy hónappal később, mikor rákerestem a vállalkozásra a következő piros betűs szöveg fogadott ”véglegesen bezárt”. Szomorú voltam, de úgy gondoltam, hogy az árak biztosan túl magasak voltak az itt élő embereknek. Két héttel később mentem a piacra és csodálkozva néztem, hogy a pékség nem zárt be. Megkérdeztem a tulajdonost, hogy mikor tervezi bezárni a boltot. Ő csak nézett rám nagy szemekkel. Megmutattam neki a Google térképen, hogy tudta nélkül valaki átírta a vállalkozás nyitvatartási idejét és jelenleg a bolt végleg bezárt.  Abban az esetben, ha birtokolta volna saját Google My Business fiókját ez az eset nem történhetett volna meg.

Margit Patika Újpalota
Újpalotán az egyik legnépszerűbb patika. Sokan keresnek rá a térképen. Tavaly róluk is tettem fel képet értékeléssel a Google térképre. Egy hónap leforgása alatt 2980 kép megtekintést eredményezett. Innen is jól látszott a patika népszerűsége. A probléma itt is az volt, mint a pékségnél. Valaki átírta a teljes nyitvatartási időt. Minden egyes napot kinullázott, kivéve a szerdát. Oda beírta a 0-24 óráig tartó nyitvatartásit. Nem igazán szeretnék rosszindulatú lenni, de ha megnézzük a versenytársak számát (6 db) egy kilométeres körzetben, akkor elképzelhető, hogy valakinek érdekében állt megtenni ezt a lépést. A pékség esetében ugyanez elmondható (versenytársak száma 8 db).

Összegezve. Érdemes a vállalkozásodnak birtokolnia a Google My Business fiókját, mert ebben az esetben bárki szeretné módosítást végrehajtani az oldaladon azt neked jóvá kell hagynod.



Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!

2016. november 14., hétfő

Birtokold a vállalkozásodhoz tartozó fiókot a Google Mapsen!



Birtokold a vállalkozásodhoz tartozó fiókot a Google Mapsen!

A bevezető blogbejegyzésemben említettem, hogy egy öt hónapos megfigyelést hajtottunk végre Anders Tamás barátommal a Google Maps, Google MyBusiness és Google Local Gudies program keretén belül. A vizsgálat során számos pozitív és negatív dolgot figyeltünk meg. Az egyik legjelentősebb hiba, hogy a vállalkozások közül sokan nem birtokolják saját Google My Business fiókjukat.
A megfigyelés során 50 különböző vállalkozást (mikro, kkv, multinacionális) választottunk ki különböző területekről. A vizsgálat során azt tapasztaltuk, hogy az 60 cégből, mindösszesen 37 (62%) birtokolta saját fiókját, 23 (38%) nem.
Abban az esetben, ha ezt látod, akkor a vállalkozás nem birtokolja a saját oldalát

Ágazatok, amelyek birtokolják az oldalukat a mi megfigyeléseink alapján

  • Szállodák (szinte mindegyiknél saját tulajdonban van az oldal)
  • Élményfürdők
  • Bankok

Ágazatok, amelyek nem vagy csak kis számban birtokolják oldalukat

  • Ruházati boltláncok
  • Drogéria boltláncok
  • Élelmiszer boltláncok (itt a külföldi tulajdonban lévő boltok birtokolják, a magyar tulajdonban lévők nem)
  • Távközlési szektor (itt az anyavállalat birtokolja, a hozzá tartozó kirendeltségek többé-kevésbé)
  • Mozik
  • Pékségek (itt a nevet adó cég birtokolja, a hozzá tartozó franchise boltok nagyon kevés esetben)
  • Baba boltok (az egyik legnagyobb vállalkozás a nyáron még nem, de ősztől már birtokolja saját oldalát.)

A fenti eredményeket természetesen befolyásolja, hogy a Google Local Guides program keretén belül tevékenykedő emberek folyamatosan töltik fel a Gogle Mapsre az újabb vállalkozásokat, amelyek még nincsenek jelen a térképen. Jómagam is az elmúlt két napban több mint öt új helyet tettem fel a térképre (Konkurencia fehérnemű, CCC cipőbolt, Herbária, Kodolányi János főiskola Orosháza, Digi Újpalota).
Mindez azonban nem mentesít minket attól, hogy a vállalkozásunk Google My Business fiókját ne birtokoljuk. Ráadásul a birtoklás hiánya nagyon megkeserítheti egy vállalkozás életét. Erről azonban majd a következő blogbejegyzésben olvashattok.
Azoknak, akik szeretnék megtudni ennek a megfigyelésnek a teljes eredményét, ajánlom figyelmükbe a Menedzserképző Központ Marketing - délután rendezvényét, ahol részletesen beszámolok mindenről.  


 (Kondor Albert) www.lokalitas.hu

2016. október 19., szerda

Google Maps, Google My Business, Google Local Guides



2016. májusában fényképes értékeléssel láttam el az egyik szállodát, ahol megszálltam. Körülbelül egy héttel később a Googletől kaptam  egy levelet, miszerint 2650 megtekintést ért  el az általam feltöltött kép egy hét alatt. Ezen felbuzdulva indítottam el Anders Tamás (www.szallasmarketing.hu/) barátommal egy öt hónapos kutatómunkát. A vizsgálat keretén belül teszteltük a Google My Business, Google Local Guides és a Google Maps kínálta lehetőségeket. Számos összefüggést sikerült feltárni, amit az elkövetkezendő blogbejegyzések alkalmával mutatok majd be részletesen.


Addig is néhány érdekesség:

A Google Mapset naponta 1 milliárd ember használja keresésre

Az általunk vizsgált 12 országból Angliában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, Horvátországban és Magyarországon is nagyon erős a Google Mapsen található értékelések befolyásoló hatása

Nagyon sok vállalkozás nem birtokolja a Google Mapsen található székhelyét (ha ezt látod egy google fiók mellett, akkor az a vállalkozás nem birtokolja a saját Google Business fiókját.)



A vállalkozások legtöbbje nem reagál az emberek által megírt véleményekre. 50 különböző vállalkozás típust vizsgáltunk. Ebből összesen 2 helyen látunk reagálást a vállalkozás részéről.

A turisztikai szektorban nagyon jól megfigyelhető volt, hogy május végétől (előszezon) ugrásszerűen megnőtt a véleményekhez feltöltött fotók nézettsége.

A turisztikai szektor minden egyes résztvevőjének (panzióktól kezdve a szállodákon át az élményfürdőkig) kötelezően fent kell lenni a Google Mapsen.

A 360 fokos fotók használata minden vállalkozás számára erősen ajánlott ( Google Street View applikációval te is elkészítheted.)


 Ezen felül még nagyon sok dolgot tudnék itt leírni de azokról bővebben majd a következő bejegyzésekben olvashattok. A legvégére egy rövid tanácsot fogadj  el tőlem kedves olvasó. A fent említett Google termékek mindegyikét használd fel a vállalkozásodban, mert segítségükkel a Google kereső találati listájában is előbbre fogsz kerülni.

(Kondor Albert)





2016. február 29., hétfő

Facebook marketing: árjellegű,választó és kérdező posztok



 2015. decemberében kaptam a Ramada Aurora szállodaigazgatójától egy felkérést, hogy növeljük meg a facebook oldalon történő kommunikáció mennyiségét, minőségi posztok segítségével. A stratégia egyszerű volt.  Folyamatos kommunikáción (napi kettő) keresztül bemutatni a szállodát a garázstól a tetőtérig. Használtunk brandépítő és forgalomterelő posztokat. Olyan bejegyzéseket is alkalmaztunk, ami kevés vállalkozás facebook kommunikációjában figyelhető meg. Íme néhány ezek közül.

 Árjellegű posztok
Az árjellegű posztok célja, hogy a termékeink és szolgáltatásaink árát megmutassuk a célközönségnek.
Mire figyeljünk az árjellegű posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak

  Mi így oldottuk meg:

 

Az eredmények jól láthatóak. Az átkattintások száma a weboldalra, kifejezetten magas volt, amit a facebook elemző rendszere mellett a Google Analytics is tökéletesen igazolt.
  
 Választó posztok
A választó posztok célja, hogy bármilyen termékünk és szolgáltatásunk van, merjük megmutatni a magasabb árkategóriájú változatokat is. Az érdeklődő majd eldönti, hogy melyiket szeretné megvásárolni.
Mire figyeljünk a választó posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a termék vagy szolgáltatás palettánkat mutatják be
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
Mi a szállodánál az alábbi formában mutattuk meg a szobaválasztékot.

Ezzel a poszttal elértük, hogy az érdeklődök információt kapjanak a szobákról, ami a foglalásnál használt upsell stratégiát tökéletesen kiegészítette.


Kérdező posztok 
Jómagam nagyon szeretem a kérdező posztokat. Véleményem szerint az egyik leghatásosabb poszt típusok egyike.  Célja, hogy egy kérdés segítségével az embereket kivigyük az értékesítési felületeinkre, ahol információkat tudunk nekik nyújtani a termékeinkről és szolgáltatásainkról, amit ők látnak és később válaszként a facebook oldalon meg is osztanak.
Mire figyeljünk a kérdező posztoknál:
  • A kérdések legyen rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak 
  • Kérjük meg az embereket, hogy a poszt alá írják meg a választ kommentben

 A szálloda esetén, mi ezt az alábbi formában valósítottuk meg


A poszt a kitűzött célt, tökéletesen teljesítette. Az érdeklődök megnézték a weboldalt és később válaszoltak is a feltett kérdésre. 

A posztolási technikáknak egyre nagyobb szerepe lesz a facebook marketing során. Ma, mikor megjelentek a like gomb mellett a reakció gombok  nehezen fogjuk tudni takargatni, ha valaki negatív véleménnyel van rólunk. 

Véleményem szerint ezen gombok megjelenése a minőségi posztolás irányába fogja elmozdítani a cégek facebook kommunikációját a jövőben.



Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!