2015.
decemberében kaptam a Ramada Aurora szállodaigazgatójától egy felkérést, hogy
növeljük meg a facebook oldalon történő kommunikáció mennyiségét, minőségi
posztok segítségével. A stratégia egyszerű volt. Folyamatos kommunikáción
(napi kettő) keresztül bemutatni a szállodát a garázstól a tetőtérig.
Használtunk brandépítő és forgalomterelő posztokat. Olyan bejegyzéseket is
alkalmaztunk, ami kevés vállalkozás facebook kommunikációjában figyelhető meg.
Íme néhány ezek közül.
Árjellegű
posztok
Az árjellegű posztok célja, hogy a termékeink és szolgáltatásaink árát megmutassuk a célközönségnek. Mire figyeljünk az árjellegű posztoknál:
- A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
- Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
- Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
- Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
Mi így oldottuk meg:
Az eredmények jól
láthatóak. Az átkattintások száma a weboldalra, kifejezetten magas volt, amit a
facebook elemző rendszere mellett a Google Analytics is tökéletesen igazolt.
Választó
posztok
A választó posztok célja, hogy bármilyen
termékünk és szolgáltatásunk van, merjük megmutatni a magasabb árkategóriájú
változatokat is. Az érdeklődő majd eldönti, hogy melyiket szeretné
megvásárolni.
Mire figyeljünk a választó posztoknál:
Mire figyeljünk a választó posztoknál:
- A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
- Használjunk minőségi fotókat, amelyek a termék vagy szolgáltatás palettánkat mutatják be
- Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
- Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
Ezzel a poszttal elértük, hogy az érdeklődök információt kapjanak a szobákról, ami a foglalásnál használt upsell stratégiát tökéletesen kiegészítette.
Kérdező posztok
Jómagam nagyon
szeretem a kérdező posztokat. Véleményem szerint az egyik leghatásosabb
poszt típusok egyike. Célja, hogy egy kérdés segítségével az embereket kivigyük az értékesítési
felületeinkre, ahol információkat tudunk nekik nyújtani a
termékeinkről és szolgáltatásainkról, amit ők látnak és később válaszként a
facebook oldalon meg is osztanak.
Mire figyeljünk a kérdező posztoknál:
- A kérdések legyen rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
- Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
- Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
- Kérjük meg az embereket, hogy a poszt alá írják meg a választ kommentben
A szálloda esetén, mi ezt az alábbi formában valósítottuk meg
A poszt a kitűzött célt, tökéletesen teljesítette. Az érdeklődök megnézték a weboldalt és később válaszoltak is a feltett kérdésre.
A posztolási
technikáknak egyre nagyobb szerepe lesz a facebook marketing során. Ma, mikor
megjelentek a like gomb mellett a reakció gombok nehezen fogjuk tudni
takargatni, ha valaki negatív véleménnyel van rólunk.
Véleményem
szerint ezen gombok megjelenése a minőségi posztolás irányába fogja elmozdítani
a cégek facebook kommunikációját a jövőben.
Tisztelt Olvasó!
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
Tisztelt Olvasó!
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése