2017. október 2., hétfő

Lokális marketing: Hogyan kezdjek neki? (gyakorlati tanácsok)


Lokális online marketing: Hogyan kezdjek neki? (gyakorlati tanácsok)
Az elmúlt két évben nagyon sok időt áldoztam a Google térkép kutatására. Az itt tapasztaltakat felhasználva, jó néhány ügyfélnek segítettem hatékonyabbá tenni a lokális marketing tevékenységét. A velük történő közös munka során láttam, hogy, hol akadnak el a legtöbbször. A problémákat megfigyelve készítettem el ezt a bejegyzést. Talán így könnyebb lesz az elindulás azok számára, akik most kezdik el a vállalkozásuk lokális marketingjét fejleszteni.
2018.marketing trendje lesz a lokalitás

  3. fontos terület, amire mindig figyelj, ha lokális marketingben gondolkozol!

1. Figyelj a vevőid véleményére a Google Térképen!
Az elmúlt két év megfigyelés során nagyon szépen látszik, hogy a Google Local Guide program (Helyi idegenvezető) hatására nagyon megnőtt az emberek véleménynyilvánító kedve. A vállalkozások nem igazán észlelik ezt a tevékenységet. Az általam kidolgozott piackutatás ezt nagyon szépen igazolja (Magyarországon 100 autószalonból mindösszesen 7.  válaszolt a vevői véleményekre). Mit érdemes tenned?
TIPP: Figyeld a vevői reakciókat és mindig válaszolj rájuk (pozitívra és negatívra egyaránt). Abban az esetben, ha valaki véleményt ír a cégedről, arról értesítést fogsz kapni a gmail fiókodba.

Egyre többen használjuk a Google Local Guide programot

2. Tedd fel a vállalkozásodat a térképre!
Azok számára, akik bolttal, üzlettel rendelkeznek, fontos a láthatóság. Abban az esetben, ha több ügyfelet szeretnél szerezni a vállalkozásodnak egy adott területről, ott kell lenned a Google térképen! Hogyan csináljam?
TIPP: Abban az esetben, ha van egy okos telefonod, akkor töltsd le a Google Maps applikációt és a képen látható funkcióra kattintva indítsd el a folyamatot. 

A hely feltevéséhez, válaszd a hiányzó hely funkciót

3. A vállalkozásodnak birtokolnia  kell a saját Google Cégem fiókot!
Azok a vállalkozások (nagyon sokan vannak), akik nem birtokolják a cégük fiókját a Google Térképen, ki vannak téve annak a veszélynek, hogy adataikat (név, telefon, cím, weboldal) bárki átírhatja a tudtuk nélkül! Erre vonatkozó esettanulmány itt elérhető: lokális marketing esettanulmány
Hogyan tudom ezt elkerülni?
TIPP: Igényeld meg a kódot a Googletől és aktíváld a vállalkozásodat. A megfelelő adatokat kitöltve, hamarosan előbbre fogsz kerülni a Google Térképen!

A sikeres lokális marketinghez a fent említett három fő tényező figyelembevétele elengedhetetlen. Abban az esetben, ha szeretnél még többet megtudni erről a témáról, látogass el hozzánk a www.lokalitas.hu weboldalra!
Autószalonokról készült kutatásunkat itt tudod megnézni: autószalonok helyi marketingje
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is a lent látható felületek valamelyikén.
Köszönettel: Kondor Albert

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése