Szolgáltatások

2014. szeptember 14., vasárnap

Facebook tartalommenedzsment szállodáknak (másoknak is)



Jó néhány év facebook tartalommenedzsment gyakorlattal a hátam mögött merem most ezt a cikket megírni. Az elmúlt két évben figyeltem a szállodák facebookon történő kommunikációját és sajnálattal kell megállapítanom, hogy nem igazán használják ki ennek az előnyeit.

A szállodai szakemberek elmondása alapján, megpróbálták, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeiket. A hirdetések (Lévai Richárd barátom oldalán erről naprakész információkat tudsz olvasni), képesek  forgalmat generálni, de nem tartják állandó szinten az érdeklődést. A hirdetések a minőségi posztok elhelyezésével tudják elérni a teljes hatékonyságot. Most szeretnék néhány tippet adni, hogy miként lehet hatékonyabb tartalmat generálni annak érdekében, hogy növelni tudjuk a vendég éjszakák számát.

A szállodák többsége akciós csomagjaival posztolja tele az oldalt, ami nem biztos , hogy előnyös, mert egy idő után unalmassá válik és az emberek törlik az oldalt a hírfolyamukból. Mindezek helyett, használjunk inkább minőségi tartalmakat.  

Melyek lehetnek ezek?
 
Használjuk kis és nagy galériákat a szálloda bemutatására. 
 
Mutassuk be a környék látnivalóit
A rendezvények bemutatására is hasznosnak bizonyulnak saját tapasztalataim szerint.


Kedvcsináló a szállodához
Használjuk a szálloda képeit más megközelítésből. Íme egy példa, ami tavalyi munkám során használtam. Abban az esetben, ha ezt a fotót csak így szimplán tettem volna fel, az eredmény lesújtó lett volna.  


Első gondolatod?

 Gondolkodtam egy kicsit és az alábbi szöveget találtam ki " Az első gondolatod?" . Az eredmények magukért beszéltek . A likeok száma magas volt de nem ez volt a lényeg, hanem a hozzászólások( (imádom ezt a helyett, 18 karika, itt már jártam, 626 szoba, szép emlékek fűznek ehhez a szobához stb.)  és az általa generált megosztások. A poszt sikeres lett. Később hasonló karakterű kérdésekkel a szálloda galériájában elhelyezett összes fotót felhasználtuk (lett belőle 43 poszt). A három hónapos kampány sikeres lett (a szálloda weboldalának a forgalmát háromszorosára emeltük). Ráadásul ezeken a fotókon keresztül bemutattuk a teljes szállodát.

Amiről még nem beszéltem, hogy mi is használtunk akciós csomag ajánlatokat posztként.  Íme egy példa: 
Akciós ajánlat


Fontos, hogy a linket elhelyezzük, mert csak ezzel érhetjük el, hogy a vendég a szálloda weboldalára kerüljön és foglaljon.

Számos dolgot lehetne még felsorolni, de azt hiszem akkor nagyon hosszú lenne ez a bejegyzés. Mindezek helyett, fogadjátok el tőlem ezt a kis gyűjteményt
Néhány hasznos gyakorlati tanács:
  • A Facebook oldal egy hatásos forgalomirányító eszköz. Abban az esetben, ha a posztokhoz elhelyezzük (posztba vagy kommentben) a weboldalunkra mutató linket, értékesítésre is tökéletesen alkalmas lehet. A linkek nélkül viszont csak egy szórakoztató oldalt hozunk létre, ami nem igazán lesz hatékony. 
  • Érdemes  FB stratégiai tervet készíteni, maximum egy hétre előre, mert az  még jól koordinálható.
  • Építsük fel a posztokat. 
  • Egy héten belül maximum három csomagajánlatot helyezzünk el (hatékony a vasárnap esti). 
  •  Használjuk kreativitásunkat a fotóknál
  • A posztok témája lehet, esemény, vicces helyzetek a szálloda életéből, dolgozók bemutatása, egy ünnep bemutatása stb.
 (Kondor Albert)

Turisztikai workshop előadásom anyaga ebben a témában:




2014. szeptember 11., csütörtök

Kék Óceán Stratégia esettanulmány (Novo Nordisk Inzulin toll)

Aki ismeri a Kék Óceán stratégia könyvet, az tudja, hogy a módszertan 2005 -ben látott napvilágot. Sokan azonban nem tudják, hogy ezek a stratégiák már előtte is benne voltak a vállalatok fegyverarzenáljában. Egy nagyon jó példa erre a Novo Nordisk inzulin tolla, amit 1985 -ben dobot piacra.

Miért is érdekes mindez?

A Kék Óceán stratégia legfőbb ereje az érték innovációban van. Miből tevődik össze mindez?
1. A vásárlók olyat kapnak amire szükségük van, vágynak rá de még senki nem ajánlotta nekik
2. A termék eléri a vásárlók egy kritikus tömegét
3. A termék költségszerkezete lehetővé teszi a stratégiai beárazást
4. A nettó jövedelem és a stratégiai pozíció új lehetőséget hoz a vállalat számára 


Történet

Az 1980 -as évek során nagyon sok gyártó készített inzulint cukorbetegek számára. Minden vállalat próbálta az orvosokon keresztül eljuttatni a termékét a végső fogyasztóhoz. Ennek az eredményeként a piac bevörösödött és egyik vállalat sem tudta igazán bevételeit növelni. 

A termék régen
1985 -ben a Novo Nordisk kilépett ebből a világból és egy teljesen új, egyedülálló terméket hozott létre. Az inzulin tollat. A vállalat felismerte a tényt, hogy nem az orvosokon keresztül kell a végső fogyasztókat megkeresni, hanem  közvetlenül. Ennek az eredményeként megvizsgálták a cukorbeteg mindennapjait. Rájöttek, hogy mennyi kellemetlenséggel jár egy inzulint használó beteg napja. Mindezt figyelembe véve készítettek egy terméket, ami megszabadította őket a mindennapos kellemetlenségtől, ráadásul időt is spórolt nekik. Egyszerűen fogalmazva értéket adott nekik. 

Ha végig megyünk a fent bemutatott négy ponton, akkor igazán jól látható miként valósult meg az érték innováció
1. A termék a cukorbetegeknek olyan értéket nyújtott, ami addig nem volt elérhető (idő, kényelem)
2. A termék elérte a cukorbetegek nagy táborát (sajnos egyre nő a számuk évről évre)
3. Új terméket vittek egy új piacra, így ők tudták beárazni és lefölözték a piacot
4. Az általuk létrehozott piacon ők voltak az elsők, így a betegek fejekben a cég brandje tudatosult.
A termék most

Mint minden  piac, később ez is bevörösödött és most már számos vállalat gyártja ezt a típusú tollat. Abban az esetben, ha Novo Nordisk tudja biztosítani a piacvezetők által alkalmazott kötelező stratégiát, akkor a jövőben is életképes lehet a piacon.

Rövid megjegyzés a végére. Minden piac egyszer telítődik. Abban az esetben, ha jól felépítjük a fejekben vállalatunk brandjét és figyelünk a piaci változásokra, kevés esély van rá, hogy elveszítjük elsőségünket a piacon.
Egy előadásom a Kék Óceán Stratégiáról:



2014. augusztus 17., vasárnap

Mindig teszteld az értékesítési folyamataidat! Ha nem, ez lesz belőle!

A mai napon elmentünk a Margitszigetre családostul pihenni. Gondoltam bérlünk egy elektromos kisautót fél órára. Megnéztem az egyik standot 2900 Ft a fél óra. Ez rendben is lett volna, de sajnos mindet kikölcsönözték, így hoppon maradtunk. A gyerek sírt, mire a feleségem azt mondja, nézd 50 méterre egy másik kölcsönző és 4 autó is bent van. Szuper! Odamegyek, látom az ár 2500 Ft/ fél óra. Hú de jó mondom, hogy bérelnék egyet itt és most. Mondja a srác, hogy oké de tegyek le 10 000 Ft  kauciót (megértem és jogosnak is találom).   Néztem rá nagy szemekkel és annyit mondtam neki, hogy nem hoztam magammal ennyi pénzt (kártya volt nálam), mert csak 2 órás kiruccanásra jöttünk. 


Tény lehetett volna nála kártyával fizetni, de kauciót azon keresztül sem tudtam volna intézni. Mindezek után meghiúsult az üzlet. A történet itt nem ért végett. Feleségem szól, hogy a másik helyre most hozták vissza az egyik autót. Visszamegyek és kérdezem a bérbeadót, hogy mennyi a kaució. Néz rám boci szemekkel és ennyit mond " Nálunk nincs kaució, de kérünk tőled egy jogosítványt". Innentől fogva már sínen volt minden. Kibéreltük az autót és jól éreztük magunkat.




Tanulság nekem.

1. Legközelebb még futni is 20 000 Ft -al megyek :-)
2. Mindig felhívni az ügyfeleim figyelmét a következőre (eddig kevés könnyen felfogható esettanulmány volt a birtokomban, de ez egyszerű és erre a feladatra tökéletes). Abban az esetben, ha egy terméket szeretne bevezetni a piacra, akkor az értékesítési folyamatokat tesztelje. A bevezetés után a visszajelzéseket pedig folyamatosan figyelje, mert csak akkor tudja a vásárlóinak az igényeit maximálisan kiszolgálni.

(Kondor Albert)