Jó néhány év facebook tartalommenedzsment gyakorlattal a
hátam mögött merem most ezt a cikket megírni. Az elmúlt két évben figyeltem a
szállodák facebookon történő kommunikációját és sajnálattal kell megállapítanom,
hogy nem igazán használják ki ennek az előnyeit.
A szállodai szakemberek elmondása alapján, megpróbálták, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeiket. A hirdetések
(Lévai Richárd barátom oldalán erről naprakész információkat tudsz olvasni), képesek forgalmat generálni, de nem tartják állandó szinten az érdeklődést. A hirdetések a minőségi posztok elhelyezésével tudják elérni a teljes hatékonyságot. Most szeretnék néhány tippet adni, hogy miként lehet hatékonyabb
tartalmat generálni annak érdekében, hogy növelni tudjuk a vendég éjszakák számát.
A szállodák többsége akciós csomagjaival posztolja
tele az oldalt, ami nem biztos , hogy előnyös, mert egy idő után unalmassá válik és az emberek törlik az
oldalt a hírfolyamukból. Mindezek helyett, használjunk inkább minőségi
tartalmakat.
Melyek lehetnek ezek?
Használjuk kis és nagy galériákat a szálloda bemutatására.
Mutassuk be a környék látnivalóit |
A rendezvények bemutatására is hasznosnak bizonyulnak saját
tapasztalataim szerint.
Kedvcsináló a szállodához |
Használjuk a szálloda képeit más megközelítésből. Íme egy
példa, ami tavalyi munkám során használtam. Abban az esetben, ha ezt a fotót
csak így szimplán tettem volna fel, az eredmény lesújtó lett volna.
Első gondolatod? |
Gondolkodtam egy kicsit és az alábbi szöveget találtam ki " Az első gondolatod?" . Az eredmények magukért beszéltek . A likeok száma magas volt de nem ez volt a lényeg, hanem a hozzászólások( (imádom ezt a helyett, 18 karika, itt már jártam, 626 szoba, szép emlékek fűznek ehhez a szobához stb.) és az általa generált megosztások. A poszt sikeres lett. Később hasonló karakterű kérdésekkel a szálloda galériájában elhelyezett összes fotót felhasználtuk (lett belőle 43 poszt). A három hónapos kampány sikeres lett (a szálloda weboldalának a forgalmát háromszorosára emeltük). Ráadásul ezeken a fotókon keresztül bemutattuk a teljes szállodát.
Amiről még nem beszéltem, hogy mi is használtunk akciós csomag ajánlatokat posztként. Íme egy példa:
Fontos, hogy a linket elhelyezzük, mert csak ezzel érhetjük el, hogy a vendég a szálloda weboldalára kerüljön és foglaljon.
Számos dolgot lehetne még felsorolni, de azt hiszem akkor nagyon hosszú lenne ez a bejegyzés. Mindezek helyett, fogadjátok el tőlem ezt a kis gyűjteményt
Néhány hasznos gyakorlati tanács:
- A Facebook oldal egy hatásos forgalomirányító eszköz. Abban az esetben, ha a posztokhoz elhelyezzük (posztba vagy kommentben) a weboldalunkra mutató linket, értékesítésre is tökéletesen alkalmas lehet. A linkek nélkül viszont csak egy szórakoztató oldalt hozunk létre, ami nem igazán lesz hatékony.
- Érdemes FB stratégiai tervet készíteni, maximum egy hétre előre, mert az még jól koordinálható.
- Építsük fel a posztokat.
- Egy héten belül maximum három csomagajánlatot helyezzünk el (hatékony a vasárnap esti).
- Használjuk kreativitásunkat a fotóknál
- A posztok témája lehet, esemény, vicces helyzetek a szálloda életéből, dolgozók bemutatása, egy ünnep bemutatása stb.
(Kondor Albert)
Turisztikai workshop előadásom anyaga ebben a témában:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése