Szolgáltatások

2015. szeptember 28., hétfő

Brandépítő és forgalomterelő posztok a Facebookon

Az elmúlt évek tapasztalata még mindig az, hogy a vállalkozások nagy része össze vissza posztol a Facebookon (kizárólag a képek használatának területén látható érdemi elmozdulás). Koncepció vagy tudatosság, nem igazán látható a tevékenységek mögött. A legtöbb esetben a tartalom készítője még mindig nincs tisztában azzal, hogy az általa kitett bejegyzésnek mi a célja. Forgalomterelés vagy Brandépítés. Miért fontos ezt pontosan tudni? Erre próbálok rávilágítani az elkövetkezendő néhány mondatban.

Forgalomterelő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak a fő célja, hogy az embereket kivigye a cég értékesítési felületeire (weboldal, webshop stb.)
Mire figyeljünk:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak (lásd a képen)
Két egyszerű példa a gyakorlatból. Egy tőzsdei kereskedéssel foglalkozó cég és egy szálloda. Az egyik látható linket használ, a másik elrejti egy szó mögé.



Brandépítő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak az a célja, hogy a vállalkozásunk Facebook oldalán a rajongók számát emeljük. Minél több ember osztja meg, annál több emberhez ér el cégünk. Sok esetben, ilyen jellegű posztokkal csökkenteni tudjuk az oldal felfuttatásához szükséges hirdetésünk költségeit.
Mire figyeljünk:
  • Készítsünk humoros, vagy életszerű tartalmakat
  • Mozgassuk meg az emberek érzelmeit
  • Vizsgáljuk meg a célcsoportunkat és annak megfelelő tartalmat készítsünk
  • A bejegyzéseink végén legyen ott a weboldalunk linkje a leadben (kicsi az esély az átkattintásra ennél a bejegyzés típusnál de adjuk meg a lehetőséget)
Két nagyon jó példa a gyakorlatból.



A tudnivalók a lakásomról poszt 13 000 lájkot és 34 000 megosztást és 340 hozzászólást kapott. Az oldal 42 000 rajongót számlál.
A nők élete poszt 2922 lájkot és 6135 megosztást hozott az oldal üzemeltetőinek. Amit itt nem tudtam sajnos kitenni, hogy a képeket felvezető leadek is rövidek és tömörek voltak. Ami nekem nagyon tetszett, hogy kifejezetten a saját célcsoportjuknak készítették a kreatív anyagokat.




A Facebook tartalom készítés nagyon összetett feladat. Sokan azt hiszik, hogy egy kép egy hirdetés mindent megold. Sajnos el kell keserítenem őket, tévednek. 2015. júniusában tartottam egy előadást szállodai marketingeseknek és vezetőknek ebben a témában. Az előadás anyagát itt tudod megnézni. Remélem az itt leírtak és a konferencia anyaga egy átfogó segítséget tud nyújtani mindenki számára a sikeres Facebook tartalom készítéshez.

(Kondor Albert)

 







2015. augusztus 5., szerda

Marketinges érdekességek képekben Magyarországról

Nyár van, még mindenki pihen és élvezi a szabadságot. Arra gondoltam, hogy itt az ideje egy könnyed bejegyzésnek a komolyabb témák mellett.  

Bárhova megyek az országban, mindig figyelem a céges marketing aktivitásokat. A jó és rossz dolgokat egyaránt lefotózom. Íme egy rövid összeállítás a marketinges érdekességekből.
1. Biztosan mindenki találkozott már a szerelmesek lakatjaival Soprontól kezdve Gyuláig. Ez a fotó Gyulán készült az egyik átkelő hídon. Nézzétek meg jobban a képet (rákattintva nagyobb méretben látható).
Leleményes volt a hídtól néhány száz méterre található bolt tulajdonosa. Felhívja a figyelmet, hogy lakatot vásárolhatunk gravírozással. Nekem nagyon tetszik. Pontosan akkor talál meg az információ, mikor az impulzust kapom.

 
Akkor talál meg az információ, mikor az impulzust kapom
 2. A fotó a Gyulai Várfürdő fedett részében készült, a büféhez közel. A Gyulai kolbászt gyártó cégtől, hasonló jellegű hűtőt még nem láttam előtte. Nekem erről a gyerekkorom jutott eszembe, mikor mindig szalámit vittünk ki a strandra, mert az nem romlott meg. Mennyire praktikus ez a megoldás? Véleményem szerint, mindenki döntse el saját maga. Nekem bejött.

Gyuláról, Gyulait
3. Idén májusban készült ez a fotó, mikor munkába igyekeztem. Álltam a piros lámpánál, és nagyot nevettem ezen a mókás szlogenen. Ötletes volt a cukrászdától ez a marketinges aktivitás.


Ha jó a szlogen, könnyebben megjegyzik a céged nevét

4.  Talán erre a képre mindenki ráismer, aki már járt Gyulán. Kedvenc helyem egyike a Százéves cukrászda.
 Nagyon ötletesnek tartom, hogyha egy vállalkozás megvalósítja azt, amit a neve is tükröz. Itt ezt teljes mértékben megkaptam. Visszarepítettek az időben és olyan érzést biztosítottak, mintha az 1900 évek elején mentem volna el egy cukrászdába. Külön élmény volt, hogy egy mini kiállítást is megnézhettünk a régi idők cukrászati eszközeiről. Szeretem, ha egy vállalkozás ilyen profin összerakja a marketingjét.


Százéves cukrászda

Remélem tetszett ez a rövid bejegyzés. Köszönöm, hogy elolvastad. Kívánok neked továbbra is szép nyarat és kellemes pihenést!

(Kondor Albert)










2015. június 12., péntek

Közösségi média stratégiai mátrix. (Kondor Albert)

Mostanában azon kapom magam, hogy a céges weboldalakat nézve mindenhol közösségi média ikon gyűjtögetés zajlik. Rákattintva azt látom, hogy az oldal nagyjából kész de nem igazán találok rajta tartalmat. Nem csodálom, hiszen ezeknek a platformoknak kezeléshez nagyon sok időre, pénzre és emberi erőforrásra van szükség (még az automatizálás mellett is). Miért nem próbáljuk ezeknek a platformoknak a számát csökkenteni és csak a hatékonyakra koncentrálni?
Ezt a gondolatot követve készítettem el egy stratégiai mátrixot, ami segít leegyszerűsíteni a választást és egyben optimalizálja a szükséges eszközöket. Nincs benne semmi bonyolult kombináció. Egyszerű tiszta logikával készült el (JPÉ marketing híve vagyok)

Közösségi média stratégiai mátrix (Kondor Albert)
 A felépítése egyszerű. A mátrix felső sorában helyezzük el a szükséges social média ikonokat.
A baloldali sorba az alábbiak kerülnek egymás alá. Használom, Nem használom, Erősség, Gyengeség, Tudom befolyásolni, Nem tudom befolyásolni, Látok benne lehetőséget, Szükséges erőforrások, Stratégiai lépések.(a fotóra kattintva jobban látszik az írás)


Közösségi média stratégiai mátrix (Kondor Albert)
Hogyan működik?
Az adott ikon oszlopában beikszeljük, ami számunkra megfelelő és az utolsó két sorba pedig beírjuk, amit mi gondolunk. Fontos, hogy ez mindenkinél más, hiszen saját magunkra kell szabnunk.

Nézzük meg egy példán keresztül. A vállalkozásunknak van facebook oldala. Ebben az esetben beikszelem, hogy használom. Azt is tudom, hogy az egyik legerősebb social média felületem. Akkor beikszelem, hogy erősség. A jövőre nézve látom, hogy még jobbá tudom tenni (látom benne a lehetőséget is kap egy ikszet) mindehhez szükségem van pénzre, időre, humán erőforrásra. A stratégiai lépésnek pedig beírjuk, hogy érdemes automatizálni a tevékenységet. Innentől fogva egy képet kapunk arról, hogy ezzel a felülettel mit érdemes kezdeni. 

Nézzünk még egy másik  példát
Legyen a nők által nagyon kedvelt Pinterest (680 000 taggal rendelkeznek hazánkban)
A Pinterestet nem használom most (kap egy ikszet). Tudjuk, hogy ez a platform elég jól befolyásolható (ellentétben egy Instagrammal). Ide is behúzunk egy ikszet. Látok benne lehetőséget, mert nekem a célcsoportom pont a 20 - 40 közötti nők, akik imádják ezt a platformot, iksz. Milyen erőforrásokat igényel, hogy itt megjelenjek? Pénz, idő, emberi erőforrás. Mindezek tudatába egyszerű a stratégiai lépés, létrehozom a saját Pinterest oldalamat.

A közösségi média stratégiai mátrix nem egy újabb "Magic" marketing eszköz. A célja, hogy a tervezés során egy adott rendszerben lássuk, hogy milyen eszközöket szeretnénk a céljainkhoz hozzá rendelni és ehhez milyen erőforrások és stratégiai lépések szükségesek.

(Kondor Albert)