Szolgáltatások

2020. február 6., csütörtök

Adatvédelem, kamera és beléptető rendszerek társasházak részére: MNS Védelem Kft.


Mint jó néhány embertársam itt a földön, jómagam is társasházban élek már 18 éve. Nálunk egy szinten három család lakik. Jó a közösség, figyelünk egymásra. Néhány hónappal ezelőtt érdekes dolog történt velem. A rácson keresztül egy kampó segítségével kihúzták a cipőtartót és a rajta található lábbelik egy részét elvitték. Reggel munkába indultam, mikor szembesültem, hogy nincs meg a cipőm. Valószínűleg az éjszakai órákban jártak a házban a tettesek. A szomszédokat végig kérdezve tudtam meg, hogy nem csak mi nálunk tették tiszteletüket az elkövetők. Több szinten tűntek el lábbelik. Ezek után felhívtam a ház gondnokát, hogy mit lehet tenni (a házunkban telepítve van biztonsági kamerarendszer). Válaszként annyit kaptam, hogy megnézi a kamera rendszer által rögzített felvételt és tájékoztatni fog a további lépésekről. Ezt a tájékoztatást azóta is kapom. Rövid idő elteltével rá kellett jönnöm, hogy ezt az ügyet nekem kell kezembe vennem. El kezdtem kutakodni a neten, hogy kinek van jogosultsága betekinteni egy társasházi kamerarendszer által rögzített felvételekbe. Így találtam az MNS Védelem Kft. weboldalára. 

kamerarendszer társasház
 
Az általuk írt szakmai cikkek elolvasása után tudtam meg, hogy milyen szabályozások vonatkoznak a társasházi kamerarendszerek telepítésére, üzemeltetésére. A weboldalon található telefonszámukat felhívtam és néhány kérdést tettem fel a szakembereknek, akik készségesen válaszoltak. Felvilágosítottak, hogy a gondnoknak nincs jogosultsága betekinteni a társasházi kamerák által rögzített felvételekbe.  Kizárólag az alábbi érintettek tehetik meg mindezt:

  • Az érintett, akiről a biztonsági kamera a felvételt készítette, abban az esetben, ha meg tudja indokolni, hogy miért van rá szüksége.
  • A társasház képviselője.
  • Az üzemeltetést végző biztonsági cég alkalmazottai.
  • A rendvédelmi szervek képviselői bűncselekmény gyanúja esetén.

Az MNS védelem szakemberei arról is tájékoztattak, hogy ha a kamerarendszer elavult, nincs mögötte műszaki távfelügyelet, akkor lehetséges, hogy már nem is rögzítenek felvételeket évek óta a felszerelt kamerák. Nagy a valószínűsége, hogy a mi társasházunkban is ez a probléma áll fent. Ezen tények ismeretében nem tettem feljelentést. Tanultam a dologból. Nem teszem többet ki a lábbelit az ajtó elé.



Az eset óta eltelt már néhány hónap és most kerültem újra kapcsolatba az MNS Védelemmel újra. Aki ismer, tudja, hogy 2015-óta a lokális marketing magyarországi meghonosításán  dolgozom Anders Tamás barátommal. 2015-óta tagja vagyok a Google által életre hívott helyi idegenvezető programnak. Jelenleg 34 millió feletti képmegtekintésnél járok és a 9. szintű ranggal rendelkezem.




A tavalyi évben számos telefonhívást kaptam különböző vállalkozások tulajdonosaitól, hogy miként lehet megakadályozni , hogy helyi idegenvezetők engedély nélkül fotót készítsenek üzletükbe. Őszinte leszek, jómagam sem tudtam a választ erre a kérdésre. Ekkor kértem segítséget Kálló Tamástól az MNS Védelem Kft. tulajdonosától. Ő részletesen elmondta, hogy milyen jogi szabályok vonatkoznak erre a témakörre és milyen gyakorlati eszközökkel lehet távol tartani a kéretlen fotó készítőit. A teljes cikkemet ebben a témában itt olvashatjátok.

Érdekes a világ! Egy magán problémából kiindulva megismersz olyan szakembereket, akik segítenek neked és általuk betekintést nyersz egy olyan világba, ami a mindennapi életünk részéhez szervesen kapcsolódik. Ez a biztonság.


Mindenkinek szívből ajánlom Kálló Tamásék szolgáltatásait. Adatvédelem, biztonsági kamera és beléptető rendszerek, riasztók telepítése, távfelügylete és karbantartása társasházak részére.


Elérhetőségük:

MNS védelem Kft.
1147. Budapest, Csömöri út 120.
Telefonszám: + 36 1 284 7200
Weboldal:
https://orszemprogram.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése