A legtöbb vállalkozás Facebook marketing stratégiája megváltozott a facebook
”zéró” bevezetése óta. A fórumok és közösségi oldalak tele vannak panaszkodó
cégvezetőkkel és marketing szakemberekkel, akik siratják az eddig jól bevált
régi Facebook stratégiájukat. Biztos, hogy ez a jó megoldás? Igazán az
algoritmus változás csak arra tereli a cégeket, hogy végre ténylegesen a
kétirányú kommunikációt valósítsák meg az egyirányú információközlés helyett! A
Facebooknak már a kezdetektől fogva ez volt a célja. A tipikus hibák (néhány éve tartottam róla előadást) nagy része még mindig jellemző a cégekre 2018-ban is.
Facebook oldalak
tipikus hibái a vállalkozásoknál
- Egyoldalú kommunikáció
- Nem kérdezünk, csak tényeket közlünk
- Hasonló posztok nap mint nap
- Rendszertelen posztolás (itt látok pozitív változást)
- Like gyűjtés a legfontosabb
- A konverzió mérések hiánya
Mi lenne egy céges Facebook oldal feladata?
- Forgalomterelés az értékesítési felületekre
- Információközlés
- A rajongói vélemények meghallgatása
- Információgyűjtés (piackutatás)
- Közösségépítés
- Brandépítés
Sajnos az elmúlt évek tapasztalatai nem ezt mutatják. Számos
céges oldalnál az sem tükröződik, hogy milyen céllal hozták létre a vállalkozás
Facebook oldalát.
A céges Facebook oldal célja
- Forgalomterelés az értékesítési felületeinkre (a legfontosabb)
- Brandépítés (kizárólag az elsődleges céllal együtt érdemes alkalmazni)
Az elmúlt időszakban számos ”szakember” hangoztatja, hogy a
Facebookon értékesítünk. Ezzel nem értek egyet! A Facebook segít nekünk, hogy
az érdeklődőket a saját értékesítési felületeinkre tereljük. Ha én egy Facebook
poszt elhelyezésével kiviszek (forgalmat terelek) 150 embert a webshopomba és
ott 3 ember vásárol (megtörténik az értékesítés), akkor jól látható, hogy miként
jön létre az értékesítési folyamat és hol valósul meg a végső vásárlás.
Facebook "Zéró"
Az algoritmus megváltozott és egyre nehezebb az embereket
elérni! Mit tudunk tenni annak
érdekében, hogy az eredményeink javuljanak? Változtasd meg a Facebook marketing
stratégiádat és kezdj el hasznos, minőségi tartalmat gyártani, amelyekkel
aktivizálhatod a rajongóidat. Könnyű az észt osztogatni! Pontosan ezért
szeretnék néhány a gyakorlatban működő tippet mondani.
- Tervezés: Határozd meg, hogy, mikor, kinek, mit és milyen rendszerességgel szeretnél posztolni
- Folyamatos posztolás és tesztelés: Nézd meg, hogy melyik posztok sikeresek és azokat használd
- Konkurenciafigyelés, mérés két platformon: Állítsd be a konkurensek fb oldalát megfigyelésre és a Facebook statisztikai rendszere mellett használd a Google Analytics-et is az eredmények mérésére
- Kiértékelés: Mindig nézd át a tevékenységeid eredményét a számok tükrében! Ne a likeo-kat számold, hanem a konverziókat vizsgáld
- Stratégia folyamatos alakítása a bejövő eredmények tükrében: Az eredményes posztokat, hirdetéseket érdemes használni a többit ki kell szedni a rendszerből és helyette újakat kell alkalmazni (folyamatos tesztelés)
A minőségi facebook stratégia legfontosabb ismérve, hogy változatos posztokkal szolgáld ki az oldal kedvelőit. Milyen posztokat használjunk?
- Választó posztok
- Kérdező posztok
- Szavaztató posztok (nagyon jó piackutatási alap)
- Kvízjáték posztok (1 napos, 3 napos, 5 napos)
- Kreatív, humoros brandépítő posztok (csaladinet.hu facebook oldalán sokat találsz)
- A weboldaladon található színvonalas szakmai blogbejegyzések beemelése (jó példa a THEPitch Online Marketing és SEO Blog)
- Videós posztok beemelése a Youtube-ról (annak ellenére, hogy kisebb az elérés)
- Facebook live közvetítések
- és még sok egyéb.
Kreativitással nagyon sok új tartalmi kombinációt lehet
megalkotni, amivel aktivizálhatjuk a rajongóinkat.
Milyen egyéb eszköz állhat még a rendelkezésünkre, amivel
csökkenthetjük a facebook zéró negatív hatását?
- nyílt Facebook csoport
- zárt Facebook csoport (használd ki a benne rejlő egyedi lehetőségeket, figyelj rá, mert időigényes)
- láthatatlan Facebook csoport (speciális termékek esetén, mint prémium szolgáltatás használd)
- a Facebook hirdetések számos fajtája
Végezetül néhány gondolat. A Facebook az elejétől fogva arra
törekedett, hogy kétirányú kommunikációt folytassunk a céges oldalunkat követőkkel.
Ezzel szemben a vállalkozások ezt úgy értelmezték, hogy elég az információt
áttolni a rendszeren és ezzel minden rendben. A Facebook folyamatos algoritmus
változása bebizonyította, hogy változtatni kell. Azok, akik időt szánnak rá és
kreatív ötletekkel építik fel az oldalukat, eredményeket fognak elérni. A hirdetés
ideig-óráig megoldja a problémát, de minden oldalnál eljön az idő, mikor
rákényszerül a tulajdonos a minőségi Facebook marketing stratégia
kialakítására.
Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is, hogy tudjanak tanulni belőle.
(Kondor Albert)
Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is, hogy tudjanak tanulni belőle.
(Kondor Albert)
Kedves Albert!
VálaszTörlésSzívesen megosztanám, de kérem, javítsa ki benne a helyesírási hibát és az elgépelést! Köszönöm!
Kedves Dorottya! Köszönöm, hogy szólt. Javítottam a 2 darab helyesírási hibát.
VálaszTörlés