Szolgáltatások

2014. november 27., csütörtök

A bizalomépítés egyik alapköve a Facebookon

Egyre több marketinges vállalkozás kezd el átállni a "tartalom marketing" készítésre. Hirdetik, hogy szakértők ebben a témában de valahogy mégis több sebből vérzik az a munka, amit kiadnak a kezeiük közül.  Nincsenek célok, koncepciók, tervek, minőségi posztok.Az ügyfelek legtöbbje pedig elégedetlen és kezd elfordulni a Facebooktól. Véleményem szerint ez hibás lépés, mert még mindig az egyik legjobb forgalomirányító eszköz. Tény, hogy előnyeit  csak minőségi tartalommal és jól célzott hirdetésekkel tudjuk megfelelően kiaknázni. A hirdetésekről most nem fogok írni (erről bővebben Lévai Richárd barátom oldalán tudsz tájékozódni), mert én mindig is a tartalom generálást helyeztem előtérbe és előadásaim során ezeket mutatom be a gyakorlatban.




Bizalomépítő Facebook tartalom : Munkatársaink bemutatása

Sok esetben felmerül a kérdés vezetői részről, hogy van értelme az ilyen jellegű posztoknak vagy sem? 

Nézzük meg egy példán keresztül.
A szállodaipar egy olyan iparág, ahol nagyon fontos a személyzet hozzáállása a vendégekhez. A legtöbb ember mikor az utazását tervezi azt nézi  különböző fórumokon (Foursquare, Tripadvisor, Facebook szállásfoglalási oldalak) hogy milyen a szálloda személyzete, étterme, szolgáltatásai stb. Ebben az adott pillanatban egy segítő impulzus lehet, ha látja a szálloda dolgozóit (recepciós, bárban dolgozók, étteremben dolgozók) egy fotón munka közben. Érdemes megemlíteni a munkatársunk nevét, titulusát, mióta dolgozik nálunk. Az emberekben ez bizalmat ébreszt, ami segíthet abban, hogy a végső döntésnél minket válaszon a konkurenciával szemben. Íme egy jó példa arra, hogy egy szálloda miként tudja felhívni magára a  figyelmet egy ilyen jellegű poszttal. 



Mikor ezt a képet megláttam, kedvem támadt elmenni erre a helyre. Szimpatikus ember, jól tálalt étel, a posztban elhelyezett weboldalra irányuló link, aminek az eredményeként már ott találtam magam a szálloda weboldalán. A kommenteket, likeokat és megosztásokat látva, nem csak nekem tetszett.

Nézzünk meg egy másik példát. Egy kórház élelmezési osztálya a főszakácsról tett fel egy képes posztot. A fotó célja az volt, hogy az emberek tudják, hogy ki főzi  a tányérjukra kerülő ételeket napról, napra.



Az eredmény magáért beszélt. A poszt sok likeot és hozzászólást kapot annak ellenére, hogy csak 387 rajongója van az oldaluknak. A fent bemutatott példákon kívül tudnék még mutatni számos sikeres posztot, de az is csak azt bizonyítaná, hogy ennek a témának benne kell lenni a vállalatunk által készített Facebook tartalommarketing témái között.

Egy rövid megjegyzés a végére. Bizalmat kelteni a fogyasztókban, mindig szerves része lesz a marketingnek. Használjuk ki ennek minden elemét. Bármilyen iparágban tevékenykedünk, szánjunk időt munkatársaink bemutatására. Egy jól kommunikált bemutató pozitív impulzusként hat a mindennapok emberére és bizalmat tud ébreszteni vállalkozásunk iránt. 


(Kondor Albert)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése