Több mint hat éve nyújtok
segítséget marketinges konferenciák megrendezésében és szakmai tematikájuk
megírásában. Mindig törekedtem arra, hogy olyan szakmai anyagot tegyek le az
asztalra, hogy marketinges társaim egy konferencia után új, gyakorlatban jól
használható információkkal térjenek vissza a mindennapokban. Célom az
értéknyújtás, amivel a szakma fejlődését elő tudom segíteni.
Minőségi konferenciától értéket kap a résztvevő |
Van ebből kiút? Véleményem
szerint van. A minőségi konferenciák három irányvonalat képviselnek az én meglátásom
szerint.
- Speciális szakmai konferenciák az ágazat szakembereinek. Nagyon jó példa Berényi Konrád nevével fémjelzett Keresőmarketing nap.
- A nagyon sok szakmai témát felvonultató rövid előadások, egyszerre több teremben. Egyik erőssége az előadások utáni networking. Jó példa az Internet Hungary.
- Több szakmai blokkot felvonultató, gyakorlatcentrikus hosszabb előadások, amelyek hasznos segítséget nyújtanak a napi munkában. Jó példa erre a Menedzserképző Központ.
Mind a három konferencia típusra
jellemző, hogy jó előadókat hallgathatunk meg (a szervezők nagyon odafigyelnek
erre) és minőségi tartalmakkal gazdagodunk mindezt megfizethető áron.
Felvetődik a kérdés, ha valami jó, akkor miért van szükségek az early bird
kedvezményre. Mivel ma nagyon sok marketing konferencia kerül megrendezésre
ezért biztosítani kell egy adott létszámot, hogy a konferencia szervezésével
járó költségek megtérüljenek (pl: terembérleti díj, étel – ital költségek, nyomdai
költségek, hostessek díja, marketing költségek stb.). Mindezt elősegíti a fent
említett értékesítés ösztönzési eszköz.
A szakmaiság mellett ne menjünk
el amellett sem, hogy azért a nívós rendezvényeket szervezők odafigyelnek arra
is, hogy magas minőségű helyszínek (4-5 csillagos szálloda, vagy hasonló
minőségű rendezvényhelyszín) adjanak otthont az eseményeknek, illetve
vendéglátást is biztosítanak, adott esetben még a parkolást is térítésmentesen nyújtsák
a résztvevőik számára.
Magas színvonalú előadók: Papp - Váry Árpád és Lévai Richárd |
Jómagam szívből remélem, hogy az
elmúlt két év tendenciája nem folytatódik tovább. Az árverseny, ami megtépázta
ezt a piacot a minőség (érték adás) felé fogja fordítani a szakmai közönséget.
Egy záró gondolat a végére:
Tudást meríteni a mindennapok
munkájához kizárólag, színvonalas szakmai konferenciákból lehetséges. Az olcsó
felkészületlen előadókkal megszervezett események felesleges pénzkidobás és
időpazarlás.
Kondor Albert
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése