Ezen a héten vasárnap megnéztük a világhírű
Eötvös Cirkusz műsorát. Nem terveztük a programot, de egy jól célzott szórólap
rávett minket, hogy menjünk el az előadásra. Hogyan is történt mindez?
Néhány nappal ezelőtt (szerdán) mentem a
gyerekért az óvodába és megláttam a pulton a cirkusz által készített
szórólapokat. Nem igazán tulajdonítottam neki nagy figyelmet, mert körülbelül
egy hónapja néztük meg a Fővárosi Nagycirkusz műsorát. Másnap délután a
feleségem ment a gyerekért az óviba és három darab cirkuszi szórólappal tért
haza.
Ma 2014 június 1-én megtekintettük az előadást (nagyon színvonalas és szórakoztató volt).
Hogyan és miért volt
hatékony a cirkusz által alkalmazott marketing eszköz? Nézzük meg egy elemzés
segítségével.
![]() |
Az előadás |
Marketinges
elemzés
A Termék: A cirkusz egy
szórakoztató szolgáltatást nyújtó vállalkozás.
Szórólap |
A
célcsoportja általában a családok (gyerekesek, gyerek nélküliek
egyaránt).
Hol
tudják őket elérni hatékonyan?
Az előadás helyszíne körüli óvodákban,
iskolákban, bölcsődékben, játszóházakban.
Milyen
marketing eszközöket érdemes használniuk?
Szórólap és a kerület forgalmasabb útjain
kirakott táblák.
Mire
érdemes odafigyelni a szórólap terjesztésekor?
Olyan területen érdemes szórólapozni, ahol
a célcsoport napi szinten megfordul, ha lehet többször is.
A
teljes kerületet(összes házat, lakást)szórólappal teríteni értelmetlen pénzkidobás, mert csak 4
napig vannak az adott helyszínen és utána sátrat bontanak. Ráadásul a
figyelemfelkeltő színes szórólap előállítási költsége elég magas.
Milyen
értékesítés ösztönző rendszert érdemes alkalmazni a szórólapon?
Pénzbeli kedvezményt
Összességében azt tudom mondani, hogy az
Eötvös cirkusz emberei az előzőekben bemutatott marketinges lépéseket tették
meg lépésről lépésre és üzenetükkel így eljutottak hozzánk. Lehet, hogy engem,
mint apát nem ért el az üzenet, de a feleségemet viszont igen. Innentől fogva
tudjuk, hogy mi következett,a vásárlás.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése