Közel öt éve már, hogy találkozhattok különböző műszaki
áruházakban olyan emberekkel, amelyek nagy cégek logójával ellátott ruhában
mászkálnak és segítenek a vásárlóknak információt nyújtani az adott vállalat termékeivel
kapcsolatban. Ők a promoterek.
Mit gondoltok hasznosak vagy sem?
Jómagam sokszor elgondolkodom azon, hogy a mai megerősödött
on line marketing világban, hogyan lehetne befolyásolni a vásárlót egy boltban, úgy hogy az hatékony
legyen. Számos ötlet született már pl: a POS eszközök. A kérdés az, hogy
valóban van – e akkora vonzás erejük, hogy ennek hatására megvegye az ember a
terméket?
Véleményem szerint a legtöbb vásárló bizonyos
termékkategóriában már egy határozott márkanévvel a fejében megy vásárolni és
ettől eltéríteni nagyon nehéz. A termék kihelyezés segíthet abban, hogy egy
márka jobban a szem elé kerüljön, de önmagában nem elegendő. Kell valami
személyes, ami egy végső impulzust tud adni a vásárlás döntő pillanatában. Egy
vállalati promoteren nagyon sok múlik. Ha jól van felkészítve, akkor képes
arra, hogy meggyőzze a vásárlót, hogy az általa képviselt márka felé
orientálódjon. Tény, hogy a promoter által képviselt márkának is erősnek kell
lennie, mert e nélkül nem jöhet létre a meggyőzés.
A tavalyi év folyamán (8 év után) tönkre ment a minőségi
nyomtatónk. Úgy gondoltuk, hogy elmegyünk az egyik műszaki áruházba és ott
veszünk ebből a márkából egy újabb típust. Kialakult márkanévvel a fejünkben mentünk
vásárolni. Mikor a boltba értünk megkerestük a nyomtatókat és kiválasztottunk
egyet, ekkor lépett oda egy rivális márka promotere és beszédbe elegyedett velünk. Nem
akart meggyőzni csak a két termék paramétereit mondta el plusz kihangsúlyozta a
garanciális idő béli különbséget. Meggyőzött, az ő általa képviselt terméket
vásároltam meg.
Mi ebből a tanulság?
Ha a bolti eladással kapcsolatos részstratégiák kialakításán dolgozunk, érdemes
elgondolkodni a promoterek szerepén, még akkor is ha ez a POS eszközök
visszafogásával jár. El kell ismernem mindennek csak akkor van értelme, ha a
vállalat úgy választja és képzi ki a promotereit, hogy azok nagyon magas
színvonalon kommunikálnak és jól ismerik a saját és a versenytársak termékeit.
Egy aprócska vélemény a végére. Amíg az emberek nagy
többsége üzletben vásárolja meg a
termékek nagy részét, addig szükséges a végső döntést befolyásoló promoter,
kisebb boltok esetében, a bolti eladó. Te
mit gondolsz?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése