Szolgáltatások

2014. május 18., vasárnap

Promoter, a vásárlás előtti utolsó impulzus



 Közel öt éve már, hogy találkozhattok különböző műszaki áruházakban olyan emberekkel, amelyek nagy cégek logójával ellátott ruhában mászkálnak és segítenek a vásárlóknak információt nyújtani az adott vállalat termékeivel kapcsolatban. Ők a promoterek.

 Mit gondoltok hasznosak vagy sem?
Jómagam sokszor elgondolkodom azon, hogy a mai megerősödött on line marketing világban, hogyan lehetne befolyásolni  a vásárlót egy boltban, úgy hogy az hatékony legyen. Számos ötlet született már pl: a POS eszközök. A kérdés az, hogy valóban van – e akkora vonzás erejük, hogy ennek hatására megvegye az ember a terméket?   
Véleményem szerint a legtöbb vásárló bizonyos termékkategóriában már egy határozott márkanévvel a fejében megy vásárolni és ettől eltéríteni nagyon nehéz. A termék kihelyezés segíthet abban, hogy egy márka jobban a szem elé kerüljön, de önmagában nem elegendő. Kell valami személyes, ami egy végső impulzust tud adni a vásárlás döntő pillanatában. Egy vállalati promoteren nagyon sok múlik. Ha jól van felkészítve, akkor képes arra, hogy meggyőzze a vásárlót, hogy az általa képviselt márka felé orientálódjon. Tény, hogy a promoter által képviselt márkának is erősnek kell lennie, mert e nélkül nem jöhet létre a meggyőzés.
Most nézzük ezt a gyakorlatban.
A tavalyi év folyamán (8 év után) tönkre ment a minőségi nyomtatónk. Úgy gondoltuk, hogy elmegyünk az egyik műszaki áruházba és ott veszünk ebből a márkából egy újabb típust.  Kialakult márkanévvel a fejünkben mentünk vásárolni. Mikor a boltba értünk megkerestük a nyomtatókat és kiválasztottunk egyet, ekkor lépett oda egy rivális márka  promotere és beszédbe elegyedett velünk. Nem akart meggyőzni csak a két termék paramétereit mondta el plusz kihangsúlyozta a garanciális idő béli különbséget. Meggyőzött, az ő általa képviselt terméket vásároltam meg.
 Mi ebből a tanulság? Ha a bolti eladással kapcsolatos részstratégiák kialakításán dolgozunk, érdemes elgondolkodni a promoterek szerepén, még akkor is ha ez a POS eszközök visszafogásával jár. El kell ismernem mindennek csak akkor van értelme, ha a vállalat úgy választja és képzi ki a promotereit, hogy azok nagyon magas színvonalon kommunikálnak és jól ismerik a saját és a versenytársak termékeit.

Egy aprócska vélemény a végére. Amíg az emberek nagy többsége  üzletben vásárolja meg a termékek nagy részét, addig szükséges a végső döntést befolyásoló promoter, kisebb boltok esetében,  a bolti eladó. Te mit gondolsz?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése