2015. április 21., kedd

Posztolási stratégia nélkül nincs eredmény a Facebookon

Öt év Facebook oldalkezelési gyakorlattal a hátam mögött, úgy gondoltam ideje lenne leírni néhány fő szempontot a posztolási stratégiával kapcsolatban.
A mindennapok gyakorlata azt mutatja, hogy a legtöbb Fb oldalon a mai napig nincs tudatosan kialakított stratégia. Mikor rákérdezek, mindig legyintenek és az alábbiakat mondják "Nincs rá erőforrás" , "Nincs rá idő", "Beszélni könnyű" , "Működik az magától is". Az utolsón kifejezetten jókat szoktam mosolyogni. Tényleg működik magától de nem lesz soha eredményes, ha nem csináljuk tudatosan.


A tudatosan felépített Facebook stratégia nélkül, nincs eredmény
Hogyan lehet ezt tudatosan kivitelezni?

Nézzünk meg néhány kérdést, ami a legtöbb esetben felmerül.

Mi alapján posztoljak?

  • Mielőtt bármilyen tartalmat elkezdünk feltölteni, készítsünk tervet (Gyakorlati tipp: a terved tartalmazza, hogy mi a célod, kiket akarsz megszólítani, hogyan szeretnéd ezt megvalósítani, milyen erőforrások állnak rendelkezésedre stb)
  • Fontos, hogy maximum egy hétre előre tervezzünk, mert ez még koordinálható.
  • Határozzuk meg, hogy miről szóljon az adott hét és próbáljuk meg lépésről lépésre lefektetni, hogy milyen tartalmakat (kép, szöveg, videó, hivatkozások) fogunk megjeleníteni. Tervezzük meg az összes posztot egyenként. (Gyakorlati tipp: Egy hétre előre nyugodtan be tudod időzíteni a posztokat és utána már csak a reakciókat kell követned).

Hányszor posztoljak egy nap?
  • TÖKÉLESTES SÉMA NINCS! (Ne utánozd a konkurenciát!, Minden projekt más!)
  • Folyamatos tesztelés hozza meg a kívánt eredményt. (Idővel látni fogod, hogy mennyit kell posztolnod, hogy sikeres legyen az általad végzett munka. Ne feledd, hogy a posztok számát nagyban meghatározza, hogy mi a CÉLOD a Fb oldaladon történő kommunikációval)
 Mikor posztoljak?
  • Nézd meg a statisztikáidat, hogy mikor vannak fent a rajongóid! (Gyakorlati tipp: Az Fb statisztika nem elég, mert sok esetben nem a valóságot mutatja. A kapott eredményt hasonlítsd össze a Google Analytics eredményeivel)
  • Előzd meg a nagy tömeget és használj olyan időpontokat és időszakokat, amit mások nem. Pl: reggel 7 -7.30 (Gyakorlati tipp: Gondolj bele, hogy az adott célcsoportodnak miként zajlik egy napja és annak megfelelően időzítsd a posztjaidat.)
Mit posztoljak?
 A posztolás tartalmának mindig a kitűzött célodhoz kell igazodnia!
  • Nyugodtan posztolhatsz a termékedről és a szolgáltatásaidról. (Nézzünk egy gyakorlati példát. Számítástechnikai bolt esetében a forgalmazott termékekről képpel ellátott leírásokat, videókat érdemes feltenni, amelyek bemutatják az eszközt használat közben.)
  • Érdemes a termünkhöz kötődő más területet is körbejárni ( A számítástechnikai példánál maradva hatékony lehet a termékek szervizelésével kapcsolatos videók posztolása)
  • Ne hagyd ki a humort! (Pl: Vicces számítástechnikai mondások, írások viccek, amik ösztönzik az embereket a megosztásra, likeolásra, kommentelésre)
 

Turisztikai workshop előadásom ebben a témában
A posztolási stratégia elkészítése nagyon összetett folyamat. Egyszer kell felépíteni, utána már működik és hozza a kellő eredményt. Véleményem szerint mindezt csak akkor tudod kivitelezni, HA FOLYAMATOSAN TESZTELED A FOLYAMATOKAT ÉS AZ EREDMÉNYEKET BEÉPÍTED A STRATÉGIÁDBA.

2013 novemberében tartottam egy workshopot a szállodáknak ebben a témában. A teljes anyagot ITT tudod megnézni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése