Szolgáltatások

2015. november 16., hétfő

Tudatosan építkező marketing 2.rész (esettanulmány)

Kivitelezéstől az éles indulásig

A tudatosan építkező marketing bejegyzés 1 . részét a tervezés befejezésével zártam le. 2015 január1-től elkezdtük a kivitelezési munkákat. 
Első lépésként a BStrader.com weboldalt készítettük el. Tudatosan megterveztünk minden oldalt. Kiemelt figyelmet szenteltünk a menüsornak, képeknek, átvezető linkeknek. Boldog voltam, mikor befejeztük. Ezt az érzést még háromszor éltem meg, mert ennyi javításra volt szükség (kétszer saját magunk egyszer a piaci visszajelzések miatt döntöttünk így) mielőtt elnyerte a mostani állapotát.

A második lépésben a termékcsomagok összeállítása, beárazása következett. Ezzel gyorsan haladtunk a jól előkészített tervezésnek köszönhetően.


Kattints a képre a nagyobb méretért

A weboldal elkészítésével párhuzamosan készültek el a Social média platformok. A piackutatásnál szerzett információk alapján a következő felületek kerültek kialakításra: Facebook, Youtube, Blog.
Nézzük meg, hogy melyik platformot mire használtuk.

Facebook
A Facebook oldal használatának a célja, a forgalomterelés és a brand erősítése volt. 

Youtube
A Youtube oldal használatának a célja, a tőzsdei kereskedéssel kapcsolatos gyakorlati anyagaink megosztása volt.



Blog
A céges blog használatának a célja, hogy minél magasabb szintű szakmai anyagokat tudjunk eljuttatni a kiválasztott célcsoporthoz. 

Mindezen tevékenységek elvégeztével 2015 április 1-vel készen álltunk az éles indulásra. Az alábbi lépésekkel indítottuk el a tevékenységünket.


Az eredmények nem is várattak sokáig magukra. A tudatosan építkező marketingnek és a csapatmunkának köszönhetően. 2015 szeptember végén az alábbi eredményeket értük el.

 

Őszinte leszek. A két blogbejegyzésben bemutatott 1,5 éves munka nagyon sok időt emésztett fel mind a hármunk részéről. Abban az esetben, ha nem dolgoztunk volna csapatként, akkor az itt bemutatott dolgoknak a fele sem valósulhatott volna meg. Jómagam mindenkinek azt tanácsolom, hogy mielőtt bármit is elkezd, tervezze meg a folyamatokat a stratégiáktól kezdve a kivitelezésig.

A prezentációs anyagomat, amit ebben a témában mutattam be a Menedzserképző Központ 2015.október 14–én megrendezett marketing konferenciáján itt találod: Tudatosan építkező marketing egy start-up vállalkozásnál

2015. november 6., péntek

Tudatosan építkező marketing 1 rész. (esettanulmány)



Ötlettől a konkurencia elemzésig

Szeretek olyan emberekkel együtt dolgozni, akik céltudatosak, tudják, mit szeretnének és a feladat elvégzéséhez szükséges szakmai tapasztalattal is rendelkeznek. 2014. márciusában egy ilyen tulajdonsággal megáldott kétfős csapat keresett meg a BStrader.com projekt megvalósításához. 2015. áprilisában el is kezdtük a közös munkát.
A legfőbb célkitűzésünk, hogy létrehozzunk egy olyan on-line tőzsdei mentoring programot, ami Magyarországon és a világon is egyedülálló. Most 2015. november 6 –án, kijelenthetem, hogy jó úton halad a csapat, hogy az álmait megvalósítsa.  Ilyenkor felmerül a legtöbb emberben a kérdés, hogy egy év alatt miként lehet egy vállalkozás ennyire sikeres. A válasz egyszerű: Csapatmunka és tudatosan építkező marketing. De a szavak helyett inkább nézzük meg lépésről lépésre hogy, miként alkottunk meg a stratégiát.


 Tervezés lépései

  1. Mielőtt bármit is elkezdtünk volna, megvizsgáltuk a vállalkozás külső és belső környezetét (nálam ez mindennél fontosabb, hiszen ekkor szembesülünk saját erőforrásainkkal).
  1. Az elemzés adatait felhasználva valós, elérhető célokat határoztunk meg (a szakmai gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon sok vállalkozás már itt hibázik).

  1. Mindezek után a célcsoport kiválasztására fektettünk nagy hangsúlyt. Részletesen megvizsgáltuk a lehetséges célcsoportokat. Végül azokra esett a választásunk, akik még kezdők (a célja a vállalkozásnak a professzionális traderek kinevelése a határidős piacon) vagy nem megfelelő oktatási anyagok miatt már sokat vesztettek a tőzsdei kereskedés során.

  1. Mikor az első három pont lezárult, következett a piackutatás. Itt egy 300 fős mintában vizsgáltuk, hogy milyen elvárásai vannak a célcsoportnak egy tőzsdei kereskedési tananyaggal kapcsolatban. Megnéztük, hogy milyen social média felületeket használnak (a szűkös erőforrásaink miatt volt erre szükség). Mindezek után rákérdeztünk, hogy milyen plusz szolgáltatásokért hajlandóak fizetni (az itt elhangzott válaszok adták az ötletet Balázs Szilárd tulajdonosnak, hogy megalkossa a vállalkozás egyik erősségét, a tőkefinanszírozott kereskedői programot).

  1. A piackutatással párhuzamosan indítottuk el a konkurencia elemzést. A vizsgálatot kiterjesztettük az összes lehetséges versenytársra itthoni és nemzetközi viszonylatban is (ezzel meg tudtuk magunkat védeni a lehetséges új piaci belépőktől). Az elemzés során a konkurens vállalkozások teljes marketing mixét vizsgáltuk. A termékpalettától kezdve az árazáson át a kommunikációs felületig. Nagy hangsúlyt fektettünk a kommunikációs stílusok kielemzésére is.


A fent bemutatott öt pont elkészítésével befejeződött a tervezés első szakasza. A folytatás, ami a kommunikációs felületek kialakításától a termék bevezetéséig tartott, a következő blog bejegyzésben lesz majd olvasható. Abban az esetben, ha nem tudsz addig várni, akkor nézd meg a prezentációs anyagomat, amit ebben a témában mutattam meg a Menedzserképző Központ 2015.október 14–én megrendezett marketing konferenciáján.

2015. szeptember 28., hétfő

Brandépítő és forgalomterelő posztok a Facebookon

Az elmúlt évek tapasztalata még mindig az, hogy a vállalkozások nagy része össze vissza posztol a Facebookon (kizárólag a képek használatának területén látható érdemi elmozdulás). Koncepció vagy tudatosság, nem igazán látható a tevékenységek mögött. A legtöbb esetben a tartalom készítője még mindig nincs tisztában azzal, hogy az általa kitett bejegyzésnek mi a célja. Forgalomterelés vagy Brandépítés. Miért fontos ezt pontosan tudni? Erre próbálok rávilágítani az elkövetkezendő néhány mondatban.

Forgalomterelő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak a fő célja, hogy az embereket kivigye a cég értékesítési felületeire (weboldal, webshop stb.)
Mire figyeljünk:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak (lásd a képen)
Két egyszerű példa a gyakorlatból. Egy tőzsdei kereskedéssel foglalkozó cég és egy szálloda. Az egyik látható linket használ, a másik elrejti egy szó mögé.



Brandépítő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak az a célja, hogy a vállalkozásunk Facebook oldalán a rajongók számát emeljük. Minél több ember osztja meg, annál több emberhez ér el cégünk. Sok esetben, ilyen jellegű posztokkal csökkenteni tudjuk az oldal felfuttatásához szükséges hirdetésünk költségeit.
Mire figyeljünk:
  • Készítsünk humoros, vagy életszerű tartalmakat
  • Mozgassuk meg az emberek érzelmeit
  • Vizsgáljuk meg a célcsoportunkat és annak megfelelő tartalmat készítsünk
  • A bejegyzéseink végén legyen ott a weboldalunk linkje a leadben (kicsi az esély az átkattintásra ennél a bejegyzés típusnál de adjuk meg a lehetőséget)
Két nagyon jó példa a gyakorlatból.



A tudnivalók a lakásomról poszt 13 000 lájkot és 34 000 megosztást és 340 hozzászólást kapott. Az oldal 42 000 rajongót számlál.
A nők élete poszt 2922 lájkot és 6135 megosztást hozott az oldal üzemeltetőinek. Amit itt nem tudtam sajnos kitenni, hogy a képeket felvezető leadek is rövidek és tömörek voltak. Ami nekem nagyon tetszett, hogy kifejezetten a saját célcsoportjuknak készítették a kreatív anyagokat.




A Facebook tartalom készítés nagyon összetett feladat. Sokan azt hiszik, hogy egy kép egy hirdetés mindent megold. Sajnos el kell keserítenem őket, tévednek. 2015. júniusában tartottam egy előadást szállodai marketingeseknek és vezetőknek ebben a témában. Az előadás anyagát itt tudod megnézni. Remélem az itt leírtak és a konferencia anyaga egy átfogó segítséget tud nyújtani mindenki számára a sikeres Facebook tartalom készítéshez.

(Kondor Albert)