Szolgáltatások

2018. május 11., péntek

A Facebook marketing stratégia alakulása a facebook zéró hatására


A legtöbb vállalkozás Facebook marketing stratégiája megváltozott a facebook ”zéró” bevezetése óta. A fórumok és közösségi oldalak tele vannak panaszkodó cégvezetőkkel és marketing szakemberekkel, akik siratják az eddig jól bevált régi Facebook stratégiájukat.  Biztos, hogy ez a jó megoldás? Igazán az algoritmus változás csak arra tereli a cégeket, hogy végre ténylegesen a kétirányú kommunikációt valósítsák meg az egyirányú információközlés helyett! A Facebooknak már a kezdetektől fogva ez volt a célja. A tipikus hibák (néhány éve tartottam róla előadást) nagy része még mindig jellemző a cégekre 2018-ban is.


Facebook tartalommarketing

 Facebook oldalak tipikus hibái a vállalkozásoknál

  • Egyoldalú kommunikáció
  • Nem kérdezünk, csak tényeket közlünk
  • Hasonló posztok nap mint nap
  • Rendszertelen posztolás (itt látok pozitív változást)
  • Like gyűjtés a legfontosabb
  • A konverzió mérések hiánya

Mi lenne egy céges Facebook oldal feladata?
  • Forgalomterelés az értékesítési felületekre
  • Információközlés
  • A rajongói vélemények meghallgatása
  • Információgyűjtés (piackutatás)
  • Közösségépítés
  • Brandépítés

Sajnos az elmúlt évek tapasztalatai nem ezt mutatják. Számos céges oldalnál az sem tükröződik, hogy milyen céllal hozták létre a vállalkozás Facebook oldalát.

A céges Facebook oldal célja

  • Forgalomterelés az értékesítési felületeinkre (a legfontosabb)
  • Brandépítés  (kizárólag az elsődleges céllal együtt érdemes alkalmazni)

Az elmúlt időszakban számos ”szakember” hangoztatja, hogy a Facebookon értékesítünk. Ezzel nem értek egyet! A Facebook segít nekünk, hogy az érdeklődőket a saját értékesítési felületeinkre tereljük. Ha én egy Facebook poszt elhelyezésével kiviszek (forgalmat terelek) 150 embert a webshopomba és ott 3 ember vásárol (megtörténik az értékesítés), akkor jól látható, hogy miként jön létre az értékesítési folyamat és hol valósul meg a végső vásárlás.

Facebook "Zéró"
Az algoritmus megváltozott és egyre nehezebb az embereket elérni!  Mit tudunk tenni annak érdekében, hogy az eredményeink javuljanak? Változtasd meg a Facebook marketing stratégiádat és kezdj el hasznos, minőségi tartalmat gyártani, amelyekkel aktivizálhatod a rajongóidat. Könnyű az észt osztogatni! Pontosan ezért szeretnék néhány a gyakorlatban működő tippet mondani.


Facebook marketing stratégia a Facebook "Zéró" után

Facebook marketing stratégia lépései
  • Tervezés: Határozd meg, hogy, mikor, kinek, mit és milyen rendszerességgel szeretnél posztolni
  • Folyamatos posztolás és tesztelés: Nézd meg, hogy melyik posztok sikeresek és azokat használd
  • Konkurenciafigyelés, mérés két platformon: Állítsd be a konkurensek fb oldalát megfigyelésre és a Facebook statisztikai rendszere mellett használd a Google Analytics-et is az eredmények mérésére
  • Kiértékelés: Mindig nézd át a tevékenységeid eredményét a számok tükrében! Ne a likeo-kat számold, hanem a konverziókat vizsgáld
  • Stratégia folyamatos alakítása a bejövő eredmények tükrében: Az eredményes posztokat, hirdetéseket érdemes használni a többit ki kell szedni a rendszerből és helyette újakat kell alkalmazni (folyamatos tesztelés)

A minőségi facebook stratégia legfontosabb ismérve, hogy változatos posztokkal szolgáld ki az oldal kedvelőit. Milyen posztokat használjunk?
  • Választó posztok
  • Kérdező posztok
  • Szavaztató posztok (nagyon jó piackutatási alap)
  • Kvízjáték posztok (1 napos, 3 napos, 5 napos)
  • Kreatív, humoros brandépítő posztok (csaladinet.hu facebook oldalán sokat találsz)
  • A weboldaladon található színvonalas szakmai blogbejegyzések beemelése (jó példa a THEPitch Online Marketing és SEO Blog)
  • Videós posztok beemelése a Youtube-ról (annak ellenére, hogy kisebb az elérés)
  • Facebook live közvetítések
  • és még sok egyéb.

Kreativitással nagyon sok új tartalmi kombinációt lehet megalkotni, amivel aktivizálhatjuk a rajongóinkat.

Milyen egyéb eszköz állhat még a rendelkezésünkre, amivel csökkenthetjük a facebook zéró negatív hatását?
  • nyílt Facebook csoport
  • zárt Facebook csoport (használd ki a benne rejlő egyedi lehetőségeket, figyelj rá, mert időigényes)
  • láthatatlan Facebook csoport (speciális termékek esetén, mint prémium szolgáltatás használd)
  • a Facebook hirdetések számos fajtája

Végezetül néhány gondolat. A Facebook az elejétől fogva arra törekedett, hogy kétirányú kommunikációt folytassunk a céges oldalunkat követőkkel. Ezzel szemben a vállalkozások ezt úgy értelmezték, hogy elég az információt áttolni a rendszeren és ezzel minden rendben. A Facebook folyamatos algoritmus változása bebizonyította,  hogy változtatni kell. Azok, akik időt szánnak rá és kreatív ötletekkel építik fel az oldalukat, eredményeket fognak elérni. A hirdetés ideig-óráig megoldja a problémát, de minden oldalnál eljön az idő, mikor rákényszerül a tulajdonos a minőségi Facebook marketing stratégia kialakítására.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is, hogy tudjanak tanulni belőle.

(Kondor Albert)


2017. november 16., csütörtök

Google Cégem regisztráció (hibalista)

Google Cégem regisztráció (hibalista)
Az elmúlt fél évben számtalan esetben kerestek meg vállalkozások, hogy elakadtak a Google Cégem fiók elkészítésénél. Általánosságban a probléma nem a fiók adatainak kitöltésénél jelentkezett, hanem a Google kód nem érkezett meg. Pontosan ez adta az ötletet, hogy felhívjam a figyelmet néhány tipikus hibára, ami a kód megérkezését tudja gátolni!


A Google Cégem fiók regisztráció ingyenes mindenki számára

 Miért nem érkezett meg a kód a Google Cégem fiók regisztrálásához?

Kukába dobott levél!
Legtöbbször a problémát az okozza, hogy az emberek a levelezőlapot, amit a Google küld részükre, szórólapnak nézik, és a kukába dobják!
Tipp: A kód megkérése után szólj a kollégáknak, hogy figyeljenek a beérkező postánál, nehogy a szemetesbe kerüljön az aktiváló kód! Ha jóban vagy a postással, kérd meg, hogy adja a kezedbe a küldeményt!

Rosszul rögzített céges adatok!
Számtalan esetben találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a regisztráló személy nem igazán foglalkozott a pontos adatok megadásával! Ennek köszönhetően csak az utcát adta meg, a házszámot már nem. Sajnos, így hiába várták a kódot! 

Tipp: Mikor elkészíted a regisztrációt, mindig add meg pontosan az alábbi adatokat: Vállalkozásod neve, címe, telefonszáma, weboldala, nyitvatartási idő. Így már nagy eséllyel várhatod a Google Cégem fiókaktiváló kódját.

  
Tedd fel a vállalkozásodat a Google Térképre!

Duplikáció a Google Cégem fiókban!
Azok a cégek, akiket más (Google Local Guide, helyiidegenvezető programban résztvevő személy) tett fel a térképre, nagyon gyorsan szeretnék megkapni a fiókhoz tartozó jogosultságot. Rákattintanak ”Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak linkre” és máris megpróbálják kitölteni az adatlapot. Eltelik egy hét és nem érkezik semmi (általában 14. napig kell várni a kód megérkezéséhez), ekkor újra rákattintanak a vállalkozás igénylésére. Ebben az esetben jön létre a duplikáció. Minél többször próbáljuk annál kisebb esélyünk lesz arra, hogy a Google kódot megkapjuk.

Tipp: Várd meg a 14 napot és igényeld meg újra a kódot. Abban az esetben, ha akkor sem érkezik meg, akkor kérd a telefonos regisztrációt! Fontos! A vállalkozás megigénylésére csak egyszer szabad kattintani és rajtad kívül más ne tegye meg ugyanezt, mert akkor nem fogod megkapni a kódot.

Három tipikus problémát mutattam most be (60%-ban ezek miatt nem érkezik meg a levél). Sajnos ezen kívül még legalább egy tucatot (pl: több cég ugyanazon a helyen, valaki megigényelte a te vállalkozásodat stb.)  lehetne felsorolni. Jómagam azt javaslom, hogy kezd el a vállalkozásod regisztrációját a Google Cégem fiókban. Abban az esetben, ha elakadnál, használd a Google Cégem súgó részt vagy keres meg bátran az elérhetőségeimen.

Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is a lent látható felületek valamelyikén.

 


                                                                (Kondor Albert)






2017. november 1., szerda

Lokális marketing kutatás: Google Cégem fiók használata a fogászati vállalkozásoknál

Lokális marketing kutatás: Google Cégem fiók használata a fogászati vállalkozásoknál 
Napjainkban az emberek többsége, ha igénybe vesz egy szolgáltatást, szereti megosztani tapasztalatait másokkal. A közösségi oldalak térnyerésével, egyre több felületen tehetik meg mindezt. Facebook, Tripadvisor, Booking (szállások), Foursquare oldalak mellett, 2015-től a Google Térképen is megerősödött a véleménynyilvánító kedv. Számos területen észlelhető a növekedés. Az éttermek, kávézók, szállások, pékségek, autószalonok, különböző bolttípusok mellett a magánkézben lévő fogászati rendelőknél is megfigyelhető ez a tendencia. Pontosan ez motivált minket arra, hogy Google Térkép kutatást hajtsunk végre a fogászati szektorban.

Lokális marketing 2018.
  Vizsgálat és eredmények

A kutatásba 100 vállalkozást választottunk be Budapestről (összességében 147 található a fővárosban a Google Térkép szerint).
Az első vizsgálati pont célja az volt, hogy megállapítsuk, hány vállalkozás birtokolja saját Google Cégem fiókját. Az eredmény minket is meglepett. A vizsgálatba beválasztott fogászatok közül 90 birtokolta saját oldalát, 10 nem. Ez az eredmény kimagaslónak mondható más szektorokkal (szállás, cukrászdák, kávézók stb.) szemben. Sajnos a második vizsgálati pontnál, ami a fogyasztói véleményekre történő reagálást elemezte, már nem voltak ilyen jó tapasztalataink. Mindösszesen 9 vállalkozás volt hajlandó válaszolni a páciensei véleményére. Számos helyen figyeltük meg, hogy az emberek az egyes csillagozás mellett szövegesen is leírták tapasztalataikat. Válasz azonban nem érkezett a tulajdonostól. Ez súlyos hiba, hiszen a negatív vélemények ebben a szolgáltatási szektorban, elijesztik azokat az embereket, akik épp fogorvoshoz készülődnek és a Google Térképen tájékozódnak. Vizsgálatunk kimutatta, hogy a fogászatokra leadott vélemények száma egyre jobban növekszik (átlagosan 7-10 vélemény, de vannak fogászatok ahol 30 -35 vélemény is megtalálható) ezért érdemes figyelni erre a területre a cégeknek az elkövetkezendő időben.

Egy jó vélemény, új pácienseket hozhat




Jómagam azt tanácsolom, hogy a vállalkozások (minden szektorra érvényes) törekedjenek arra, hogy birtokolják saját Google Cégem fiókjukat és válaszoljanak mindig a fogyasztói véleményekre. 



Kondor Albert
Legyél a környéked mágnese!

Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is a lent látható felületek valamelyikén. Köszönöm.