Szolgáltatások

2016. február 29., hétfő

Facebook marketing: árjellegű,választó és kérdező posztok



 2015. decemberében kaptam a Ramada Aurora szállodaigazgatójától egy felkérést, hogy növeljük meg a facebook oldalon történő kommunikáció mennyiségét, minőségi posztok segítségével. A stratégia egyszerű volt.  Folyamatos kommunikáción (napi kettő) keresztül bemutatni a szállodát a garázstól a tetőtérig. Használtunk brandépítő és forgalomterelő posztokat. Olyan bejegyzéseket is alkalmaztunk, ami kevés vállalkozás facebook kommunikációjában figyelhető meg. Íme néhány ezek közül.

 Árjellegű posztok
Az árjellegű posztok célja, hogy a termékeink és szolgáltatásaink árát megmutassuk a célközönségnek.
Mire figyeljünk az árjellegű posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak

  Mi így oldottuk meg:

 

Az eredmények jól láthatóak. Az átkattintások száma a weboldalra, kifejezetten magas volt, amit a facebook elemző rendszere mellett a Google Analytics is tökéletesen igazolt.
  
 Választó posztok
A választó posztok célja, hogy bármilyen termékünk és szolgáltatásunk van, merjük megmutatni a magasabb árkategóriájú változatokat is. Az érdeklődő majd eldönti, hogy melyiket szeretné megvásárolni.
Mire figyeljünk a választó posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a termék vagy szolgáltatás palettánkat mutatják be
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
Mi a szállodánál az alábbi formában mutattuk meg a szobaválasztékot.

Ezzel a poszttal elértük, hogy az érdeklődök információt kapjanak a szobákról, ami a foglalásnál használt upsell stratégiát tökéletesen kiegészítette.


Kérdező posztok 
Jómagam nagyon szeretem a kérdező posztokat. Véleményem szerint az egyik leghatásosabb poszt típusok egyike.  Célja, hogy egy kérdés segítségével az embereket kivigyük az értékesítési felületeinkre, ahol információkat tudunk nekik nyújtani a termékeinkről és szolgáltatásainkról, amit ők látnak és később válaszként a facebook oldalon meg is osztanak.
Mire figyeljünk a kérdező posztoknál:
  • A kérdések legyen rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak 
  • Kérjük meg az embereket, hogy a poszt alá írják meg a választ kommentben

 A szálloda esetén, mi ezt az alábbi formában valósítottuk meg


A poszt a kitűzött célt, tökéletesen teljesítette. Az érdeklődök megnézték a weboldalt és később válaszoltak is a feltett kérdésre. 

A posztolási technikáknak egyre nagyobb szerepe lesz a facebook marketing során. Ma, mikor megjelentek a like gomb mellett a reakció gombok  nehezen fogjuk tudni takargatni, ha valaki negatív véleménnyel van rólunk. 

Véleményem szerint ezen gombok megjelenése a minőségi posztolás irányába fogja elmozdítani a cégek facebook kommunikációját a jövőben.



Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!




2015. november 16., hétfő

Tudatosan építkező marketing 2.rész (esettanulmány)

Kivitelezéstől az éles indulásig

A tudatosan építkező marketing bejegyzés 1 . részét a tervezés befejezésével zártam le. 2015 január1-től elkezdtük a kivitelezési munkákat. 
Első lépésként a BStrader.com weboldalt készítettük el. Tudatosan megterveztünk minden oldalt. Kiemelt figyelmet szenteltünk a menüsornak, képeknek, átvezető linkeknek. Boldog voltam, mikor befejeztük. Ezt az érzést még háromszor éltem meg, mert ennyi javításra volt szükség (kétszer saját magunk egyszer a piaci visszajelzések miatt döntöttünk így) mielőtt elnyerte a mostani állapotát.

A második lépésben a termékcsomagok összeállítása, beárazása következett. Ezzel gyorsan haladtunk a jól előkészített tervezésnek köszönhetően.


Kattints a képre a nagyobb méretért

A weboldal elkészítésével párhuzamosan készültek el a Social média platformok. A piackutatásnál szerzett információk alapján a következő felületek kerültek kialakításra: Facebook, Youtube, Blog.
Nézzük meg, hogy melyik platformot mire használtuk.

Facebook
A Facebook oldal használatának a célja, a forgalomterelés és a brand erősítése volt. 

Youtube
A Youtube oldal használatának a célja, a tőzsdei kereskedéssel kapcsolatos gyakorlati anyagaink megosztása volt.



Blog
A céges blog használatának a célja, hogy minél magasabb szintű szakmai anyagokat tudjunk eljuttatni a kiválasztott célcsoporthoz. 

Mindezen tevékenységek elvégeztével 2015 április 1-vel készen álltunk az éles indulásra. Az alábbi lépésekkel indítottuk el a tevékenységünket.


Az eredmények nem is várattak sokáig magukra. A tudatosan építkező marketingnek és a csapatmunkának köszönhetően. 2015 szeptember végén az alábbi eredményeket értük el.

 

Őszinte leszek. A két blogbejegyzésben bemutatott 1,5 éves munka nagyon sok időt emésztett fel mind a hármunk részéről. Abban az esetben, ha nem dolgoztunk volna csapatként, akkor az itt bemutatott dolgoknak a fele sem valósulhatott volna meg. Jómagam mindenkinek azt tanácsolom, hogy mielőtt bármit is elkezd, tervezze meg a folyamatokat a stratégiáktól kezdve a kivitelezésig.

A prezentációs anyagomat, amit ebben a témában mutattam be a Menedzserképző Központ 2015.október 14–én megrendezett marketing konferenciáján itt találod: Tudatosan építkező marketing egy start-up vállalkozásnál

2015. november 6., péntek

Tudatosan építkező marketing 1 rész. (esettanulmány)



Ötlettől a konkurencia elemzésig

Szeretek olyan emberekkel együtt dolgozni, akik céltudatosak, tudják, mit szeretnének és a feladat elvégzéséhez szükséges szakmai tapasztalattal is rendelkeznek. 2014. márciusában egy ilyen tulajdonsággal megáldott kétfős csapat keresett meg a BStrader.com projekt megvalósításához. 2015. áprilisában el is kezdtük a közös munkát.
A legfőbb célkitűzésünk, hogy létrehozzunk egy olyan on-line tőzsdei mentoring programot, ami Magyarországon és a világon is egyedülálló. Most 2015. november 6 –án, kijelenthetem, hogy jó úton halad a csapat, hogy az álmait megvalósítsa.  Ilyenkor felmerül a legtöbb emberben a kérdés, hogy egy év alatt miként lehet egy vállalkozás ennyire sikeres. A válasz egyszerű: Csapatmunka és tudatosan építkező marketing. De a szavak helyett inkább nézzük meg lépésről lépésre hogy, miként alkottunk meg a stratégiát.


 Tervezés lépései

  1. Mielőtt bármit is elkezdtünk volna, megvizsgáltuk a vállalkozás külső és belső környezetét (nálam ez mindennél fontosabb, hiszen ekkor szembesülünk saját erőforrásainkkal).
  1. Az elemzés adatait felhasználva valós, elérhető célokat határoztunk meg (a szakmai gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon sok vállalkozás már itt hibázik).

  1. Mindezek után a célcsoport kiválasztására fektettünk nagy hangsúlyt. Részletesen megvizsgáltuk a lehetséges célcsoportokat. Végül azokra esett a választásunk, akik még kezdők (a célja a vállalkozásnak a professzionális traderek kinevelése a határidős piacon) vagy nem megfelelő oktatási anyagok miatt már sokat vesztettek a tőzsdei kereskedés során.

  1. Mikor az első három pont lezárult, következett a piackutatás. Itt egy 300 fős mintában vizsgáltuk, hogy milyen elvárásai vannak a célcsoportnak egy tőzsdei kereskedési tananyaggal kapcsolatban. Megnéztük, hogy milyen social média felületeket használnak (a szűkös erőforrásaink miatt volt erre szükség). Mindezek után rákérdeztünk, hogy milyen plusz szolgáltatásokért hajlandóak fizetni (az itt elhangzott válaszok adták az ötletet Balázs Szilárd tulajdonosnak, hogy megalkossa a vállalkozás egyik erősségét, a tőkefinanszírozott kereskedői programot).

  1. A piackutatással párhuzamosan indítottuk el a konkurencia elemzést. A vizsgálatot kiterjesztettük az összes lehetséges versenytársra itthoni és nemzetközi viszonylatban is (ezzel meg tudtuk magunkat védeni a lehetséges új piaci belépőktől). Az elemzés során a konkurens vállalkozások teljes marketing mixét vizsgáltuk. A termékpalettától kezdve az árazáson át a kommunikációs felületig. Nagy hangsúlyt fektettünk a kommunikációs stílusok kielemzésére is.


A fent bemutatott öt pont elkészítésével befejeződött a tervezés első szakasza. A folytatás, ami a kommunikációs felületek kialakításától a termék bevezetéséig tartott, a következő blog bejegyzésben lesz majd olvasható. Abban az esetben, ha nem tudsz addig várni, akkor nézd meg a prezentációs anyagomat, amit ebben a témában mutattam meg a Menedzserképző Központ 2015.október 14–én megrendezett marketing konferenciáján.