Szolgáltatások

2015. augusztus 5., szerda

Marketinges érdekességek képekben Magyarországról

Nyár van, még mindenki pihen és élvezi a szabadságot. Arra gondoltam, hogy itt az ideje egy könnyed bejegyzésnek a komolyabb témák mellett.  

Bárhova megyek az országban, mindig figyelem a céges marketing aktivitásokat. A jó és rossz dolgokat egyaránt lefotózom. Íme egy rövid összeállítás a marketinges érdekességekből.
1. Biztosan mindenki találkozott már a szerelmesek lakatjaival Soprontól kezdve Gyuláig. Ez a fotó Gyulán készült az egyik átkelő hídon. Nézzétek meg jobban a képet (rákattintva nagyobb méretben látható).
Leleményes volt a hídtól néhány száz méterre található bolt tulajdonosa. Felhívja a figyelmet, hogy lakatot vásárolhatunk gravírozással. Nekem nagyon tetszik. Pontosan akkor talál meg az információ, mikor az impulzust kapom.

 
Akkor talál meg az információ, mikor az impulzust kapom
 2. A fotó a Gyulai Várfürdő fedett részében készült, a büféhez közel. A Gyulai kolbászt gyártó cégtől, hasonló jellegű hűtőt még nem láttam előtte. Nekem erről a gyerekkorom jutott eszembe, mikor mindig szalámit vittünk ki a strandra, mert az nem romlott meg. Mennyire praktikus ez a megoldás? Véleményem szerint, mindenki döntse el saját maga. Nekem bejött.

Gyuláról, Gyulait
3. Idén májusban készült ez a fotó, mikor munkába igyekeztem. Álltam a piros lámpánál, és nagyot nevettem ezen a mókás szlogenen. Ötletes volt a cukrászdától ez a marketinges aktivitás.


Ha jó a szlogen, könnyebben megjegyzik a céged nevét

4.  Talán erre a képre mindenki ráismer, aki már járt Gyulán. Kedvenc helyem egyike a Százéves cukrászda.
 Nagyon ötletesnek tartom, hogyha egy vállalkozás megvalósítja azt, amit a neve is tükröz. Itt ezt teljes mértékben megkaptam. Visszarepítettek az időben és olyan érzést biztosítottak, mintha az 1900 évek elején mentem volna el egy cukrászdába. Külön élmény volt, hogy egy mini kiállítást is megnézhettünk a régi idők cukrászati eszközeiről. Szeretem, ha egy vállalkozás ilyen profin összerakja a marketingjét.


Százéves cukrászda

Remélem tetszett ez a rövid bejegyzés. Köszönöm, hogy elolvastad. Kívánok neked továbbra is szép nyarat és kellemes pihenést!

(Kondor Albert)










2015. június 12., péntek

Közösségi média stratégiai mátrix. (Kondor Albert)

Mostanában azon kapom magam, hogy a céges weboldalakat nézve mindenhol közösségi média ikon gyűjtögetés zajlik. Rákattintva azt látom, hogy az oldal nagyjából kész de nem igazán találok rajta tartalmat. Nem csodálom, hiszen ezeknek a platformoknak kezeléshez nagyon sok időre, pénzre és emberi erőforrásra van szükség (még az automatizálás mellett is). Miért nem próbáljuk ezeknek a platformoknak a számát csökkenteni és csak a hatékonyakra koncentrálni?
Ezt a gondolatot követve készítettem el egy stratégiai mátrixot, ami segít leegyszerűsíteni a választást és egyben optimalizálja a szükséges eszközöket. Nincs benne semmi bonyolult kombináció. Egyszerű tiszta logikával készült el (JPÉ marketing híve vagyok)

Közösségi média stratégiai mátrix (Kondor Albert)
 A felépítése egyszerű. A mátrix felső sorában helyezzük el a szükséges social média ikonokat.
A baloldali sorba az alábbiak kerülnek egymás alá. Használom, Nem használom, Erősség, Gyengeség, Tudom befolyásolni, Nem tudom befolyásolni, Látok benne lehetőséget, Szükséges erőforrások, Stratégiai lépések.(a fotóra kattintva jobban látszik az írás)


Közösségi média stratégiai mátrix (Kondor Albert)
Hogyan működik?
Az adott ikon oszlopában beikszeljük, ami számunkra megfelelő és az utolsó két sorba pedig beírjuk, amit mi gondolunk. Fontos, hogy ez mindenkinél más, hiszen saját magunkra kell szabnunk.

Nézzük meg egy példán keresztül. A vállalkozásunknak van facebook oldala. Ebben az esetben beikszelem, hogy használom. Azt is tudom, hogy az egyik legerősebb social média felületem. Akkor beikszelem, hogy erősség. A jövőre nézve látom, hogy még jobbá tudom tenni (látom benne a lehetőséget is kap egy ikszet) mindehhez szükségem van pénzre, időre, humán erőforrásra. A stratégiai lépésnek pedig beírjuk, hogy érdemes automatizálni a tevékenységet. Innentől fogva egy képet kapunk arról, hogy ezzel a felülettel mit érdemes kezdeni. 

Nézzünk még egy másik  példát
Legyen a nők által nagyon kedvelt Pinterest (680 000 taggal rendelkeznek hazánkban)
A Pinterestet nem használom most (kap egy ikszet). Tudjuk, hogy ez a platform elég jól befolyásolható (ellentétben egy Instagrammal). Ide is behúzunk egy ikszet. Látok benne lehetőséget, mert nekem a célcsoportom pont a 20 - 40 közötti nők, akik imádják ezt a platformot, iksz. Milyen erőforrásokat igényel, hogy itt megjelenjek? Pénz, idő, emberi erőforrás. Mindezek tudatába egyszerű a stratégiai lépés, létrehozom a saját Pinterest oldalamat.

A közösségi média stratégiai mátrix nem egy újabb "Magic" marketing eszköz. A célja, hogy a tervezés során egy adott rendszerben lássuk, hogy milyen eszközöket szeretnénk a céljainkhoz hozzá rendelni és ehhez milyen erőforrások és stratégiai lépések szükségesek.

(Kondor Albert)

2015. április 21., kedd

Posztolási stratégia nélkül nincs eredmény a Facebookon

Öt év Facebook oldalkezelési gyakorlattal a hátam mögött, úgy gondoltam ideje lenne leírni néhány fő szempontot a posztolási stratégiával kapcsolatban.
A mindennapok gyakorlata azt mutatja, hogy a legtöbb Fb oldalon a mai napig nincs tudatosan kialakított stratégia. Mikor rákérdezek, mindig legyintenek és az alábbiakat mondják "Nincs rá erőforrás" , "Nincs rá idő", "Beszélni könnyű" , "Működik az magától is". Az utolsón kifejezetten jókat szoktam mosolyogni. Tényleg működik magától de nem lesz soha eredményes, ha nem csináljuk tudatosan.


A tudatosan felépített Facebook stratégia nélkül, nincs eredmény
Hogyan lehet ezt tudatosan kivitelezni?

Nézzünk meg néhány kérdést, ami a legtöbb esetben felmerül.

Mi alapján posztoljak?

  • Mielőtt bármilyen tartalmat elkezdünk feltölteni, készítsünk tervet (Gyakorlati tipp: a terved tartalmazza, hogy mi a célod, kiket akarsz megszólítani, hogyan szeretnéd ezt megvalósítani, milyen erőforrások állnak rendelkezésedre stb)
  • Fontos, hogy maximum egy hétre előre tervezzünk, mert ez még koordinálható.
  • Határozzuk meg, hogy miről szóljon az adott hét és próbáljuk meg lépésről lépésre lefektetni, hogy milyen tartalmakat (kép, szöveg, videó, hivatkozások) fogunk megjeleníteni. Tervezzük meg az összes posztot egyenként. (Gyakorlati tipp: Egy hétre előre nyugodtan be tudod időzíteni a posztokat és utána már csak a reakciókat kell követned).

Hányszor posztoljak egy nap?
  • TÖKÉLESTES SÉMA NINCS! (Ne utánozd a konkurenciát!, Minden projekt más!)
  • Folyamatos tesztelés hozza meg a kívánt eredményt. (Idővel látni fogod, hogy mennyit kell posztolnod, hogy sikeres legyen az általad végzett munka. Ne feledd, hogy a posztok számát nagyban meghatározza, hogy mi a CÉLOD a Fb oldaladon történő kommunikációval)
 Mikor posztoljak?
  • Nézd meg a statisztikáidat, hogy mikor vannak fent a rajongóid! (Gyakorlati tipp: Az Fb statisztika nem elég, mert sok esetben nem a valóságot mutatja. A kapott eredményt hasonlítsd össze a Google Analytics eredményeivel)
  • Előzd meg a nagy tömeget és használj olyan időpontokat és időszakokat, amit mások nem. Pl: reggel 7 -7.30 (Gyakorlati tipp: Gondolj bele, hogy az adott célcsoportodnak miként zajlik egy napja és annak megfelelően időzítsd a posztjaidat.)
Mit posztoljak?
 A posztolás tartalmának mindig a kitűzött célodhoz kell igazodnia!
  • Nyugodtan posztolhatsz a termékedről és a szolgáltatásaidról. (Nézzünk egy gyakorlati példát. Számítástechnikai bolt esetében a forgalmazott termékekről képpel ellátott leírásokat, videókat érdemes feltenni, amelyek bemutatják az eszközt használat közben.)
  • Érdemes a termünkhöz kötődő más területet is körbejárni ( A számítástechnikai példánál maradva hatékony lehet a termékek szervizelésével kapcsolatos videók posztolása)
  • Ne hagyd ki a humort! (Pl: Vicces számítástechnikai mondások, írások viccek, amik ösztönzik az embereket a megosztásra, likeolásra, kommentelésre)
 

Turisztikai workshop előadásom ebben a témában
A posztolási stratégia elkészítése nagyon összetett folyamat. Egyszer kell felépíteni, utána már működik és hozza a kellő eredményt. Véleményem szerint mindezt csak akkor tudod kivitelezni, HA FOLYAMATOSAN TESZTELED A FOLYAMATOKAT ÉS AZ EREDMÉNYEKET BEÉPÍTED A STRATÉGIÁDBA.


2013 novemberében tartottam egy workshopot a szállodáknak ebben a témában. A teljes anyagot ITT tudod megnézni.