Szolgáltatások

2015. január 5., hétfő

Zseniális stratégiai lépések: Aldi

Először is mindenkinek kívánok Boldog Új Esztendőt! Köszönöm, hogy egyre többen olvassátok az írásaimat. Próbálok ebben az évben is olyan példákat mutatni, amely a sikeres JPÉ gondolkodást követi.
Ennek az évnek az első bejegyzése saját észrevételeimen alapul. Ha a valóságban vannak eltérések, akkor az  annak köszönhető, hogy saját logikám alapján próbáltam felvázolni egy kereskedelmi cég nagyszerű stratégiai lépéseit, ami a századik boltjuk megnyitásához vezetett. 


 Ha kimondom azt, hogy Aldi, szerintem mindenki tudja melyik kereskedelmi boltról beszélek (Jómagam 2010 óta vagyok folyamatos vásárlójuk). Magyarországon 2008 óta vannak jelen. Induláskor az alap stratégiájuk az volt, hogy zöldmezős beruházások keretén belül hozták létre üzleteiket a város szélén a versenytársak közelében. Szokatlannak tűnhet ez a lépés, de ésszerű. Olyan területen megjelenni jóval egyszerűbb, amely már a vevők által igen jól ismert. Ott már a környezetet és a helyet nem igazán kell reklámozni, kizárólag a konkurenciára érdemes figyelmet fordítani.

Miért tudott megmaradni a versenytársak mellett az Aldi?
Véleményem szerint a vállalat célcsoportja a kezdetben A+, A, B, C1, C2 volt, ami már alapjában véve egy jó szűrőnek bizonyult. Minőségi termék palettával (élelmiszertől kezdve a technikai eszközön át a kertészeti árukig), elérhető áron, hatékony promóciókkal (heti rendszerességgel akciós újság a környező postaládákban) próbálta elérni a vásárlókat. A stratégia bevált, hiszen évről évre emelkedik a cég árbevétele. A fotót látva még mínuszos előjelet látunk a 2013 -as adózott árbevételnél.  Mindez annak köszönhető, hogy a vállalkozás folyamatosan újabb üzleteket nyit.(2014 decemberében nyílt meg a 100.


Zseniális stratégiai húzás a plázastop megkerülésére
A plázastop törvény megváltoztatásával sokan úgy gondolták, hogy véget lehet vetni az Aldi szárnyalásának. Nagyot tévedtek. A vállalkozás vezetői egy zseniális stratégiai húzást vittek véghez. Az addig jól működő zöldmezős beruházással szembe menve beköltöztek a városokba és különböző lakóépületek földszinti helységeibe alakították ki boltjaikat. Ezzel a nagyszerű lépéssel több területen is sikereket értek el.
  • A célcsoport kiszélesedésével sokkal több ember számára elérhetővé vállt az Aldi által forgalmazott termék paletta.
  • Az árbevételük folyamatosan emelkedik
  • A konkurens vállalkozásokat erős versenyre kényszerítik

 Egy gondolat még a végére. Ideje lesz komolyan számolni az Aldival a versenytársaknak a jövőben. Te mit gondolsz kedves olvasó? 

(Kondor Albert)



2014. december 8., hétfő

Hiába a jó arculat, ha nincs stratégiád!!

Az elmúlt 12 év marketingben eltöltött gyakorlat, igazolta számomra, hogy jó néhány szakmában dolgozó kollégám és számos  ügyfél sem látja  igazán a stratégia fontosságát. A legtöbb esetben olyan eszközrendszereket használnak, ami felesleges, nem éri el a célcsoportot, ráadásul nagyon sok pénzt költenek rá és a végén várják a csodát. Valami oknál fogva a csoda elmarad. A kérdés, hogy miért? A választ egy mese formájában fogalmaztam meg.

 

  Egyszer volt, hol nem volt egy Föld nevű bolygó. Sok ember élt itt, akik napról, napra próbálták megélhetésüket biztosítani. Közöttük volt Feri bácsi is, aki egy fantasztikus high - tech szekeret birtokolt. Mindenki megcsodálta a szerkezetet és a rajta lévő termékpalettát, aki csak arra tévedt, de vásárolni senki sem akart. Feri bácsi nem értette, hogy mit csinál rosszul. Egyik reggel felébredve rádöbbent, hogy valamilyen húzó erő kellene, ami elvontatja a szekeret más falvakba, városokba, országokba. Így hát szerzett egy okos lovat, amely segítségével már könnyen eljutott A pontból, B pontba. Rövid időn belül a termékek eladásra kerültek a szekérről. 
                                                                         

Feri bácsi levonta a tanulságot. Lehet nekünk nagyon szép weboldalunk, kommunikációs felületünk jó tartalommal, de ha nem támogatjuk meg egy erős marketinggel (stratégiával), akkor mindig egy helyben fogunk maradni.

(Kondor Albert)

2014. november 27., csütörtök

A bizalomépítés egyik alapköve a Facebookon

Egyre több marketinges vállalkozás kezd el átállni a "tartalom marketing" készítésre. Hirdetik, hogy szakértők ebben a témában de valahogy mégis több sebből vérzik az a munka, amit kiadnak a kezeiük közül.  Nincsenek célok, koncepciók, tervek, minőségi posztok.Az ügyfelek legtöbbje pedig elégedetlen és kezd elfordulni a Facebooktól. Véleményem szerint ez hibás lépés, mert még mindig az egyik legjobb forgalomirányító eszköz. Tény, hogy előnyeit  csak minőségi tartalommal és jól célzott hirdetésekkel tudjuk megfelelően kiaknázni. A hirdetésekről most nem fogok írni (erről bővebben Lévai Richárd barátom oldalán tudsz tájékozódni), mert én mindig is a tartalom generálást helyeztem előtérbe és előadásaim során ezeket mutatom be a gyakorlatban.




Bizalomépítő Facebook tartalom : Munkatársaink bemutatása

Sok esetben felmerül a kérdés vezetői részről, hogy van értelme az ilyen jellegű posztoknak vagy sem? 

Nézzük meg egy példán keresztül.
A szállodaipar egy olyan iparág, ahol nagyon fontos a személyzet hozzáállása a vendégekhez. A legtöbb ember mikor az utazását tervezi azt nézi  különböző fórumokon (Foursquare, Tripadvisor, Facebook szállásfoglalási oldalak) hogy milyen a szálloda személyzete, étterme, szolgáltatásai stb. Ebben az adott pillanatban egy segítő impulzus lehet, ha látja a szálloda dolgozóit (recepciós, bárban dolgozók, étteremben dolgozók) egy fotón munka közben. Érdemes megemlíteni a munkatársunk nevét, titulusát, mióta dolgozik nálunk. Az emberekben ez bizalmat ébreszt, ami segíthet abban, hogy a végső döntésnél minket válaszon a konkurenciával szemben. Íme egy jó példa arra, hogy egy szálloda miként tudja felhívni magára a  figyelmet egy ilyen jellegű poszttal. 



Mikor ezt a képet megláttam, kedvem támadt elmenni erre a helyre. Szimpatikus ember, jól tálalt étel, a posztban elhelyezett weboldalra irányuló link, aminek az eredményeként már ott találtam magam a szálloda weboldalán. A kommenteket, likeokat és megosztásokat látva, nem csak nekem tetszett.

Nézzünk meg egy másik példát. Egy kórház élelmezési osztálya a főszakácsról tett fel egy képes posztot. A fotó célja az volt, hogy az emberek tudják, hogy ki főzi  a tányérjukra kerülő ételeket napról, napra.



Az eredmény magáért beszélt. A poszt sok likeot és hozzászólást kapot annak ellenére, hogy csak 387 rajongója van az oldaluknak. A fent bemutatott példákon kívül tudnék még mutatni számos sikeres posztot, de az is csak azt bizonyítaná, hogy ennek a témának benne kell lenni a vállalatunk által készített Facebook tartalommarketing témái között.

Egy rövid megjegyzés a végére. Bizalmat kelteni a fogyasztókban, mindig szerves része lesz a marketingnek. Használjuk ki ennek minden elemét. Bármilyen iparágban tevékenykedünk, szánjunk időt munkatársaink bemutatására. Egy jól kommunikált bemutató pozitív impulzusként hat a mindennapok emberére és bizalmat tud ébreszteni vállalkozásunk iránt. 


(Kondor Albert)