Szolgáltatások

2014. november 27., csütörtök

A bizalomépítés egyik alapköve a Facebookon

Egyre több marketinges vállalkozás kezd el átállni a "tartalom marketing" készítésre. Hirdetik, hogy szakértők ebben a témában de valahogy mégis több sebből vérzik az a munka, amit kiadnak a kezeiük közül.  Nincsenek célok, koncepciók, tervek, minőségi posztok.Az ügyfelek legtöbbje pedig elégedetlen és kezd elfordulni a Facebooktól. Véleményem szerint ez hibás lépés, mert még mindig az egyik legjobb forgalomirányító eszköz. Tény, hogy előnyeit  csak minőségi tartalommal és jól célzott hirdetésekkel tudjuk megfelelően kiaknázni. A hirdetésekről most nem fogok írni (erről bővebben Lévai Richárd barátom oldalán tudsz tájékozódni), mert én mindig is a tartalom generálást helyeztem előtérbe és előadásaim során ezeket mutatom be a gyakorlatban.




Bizalomépítő Facebook tartalom : Munkatársaink bemutatása

Sok esetben felmerül a kérdés vezetői részről, hogy van értelme az ilyen jellegű posztoknak vagy sem? 

Nézzük meg egy példán keresztül.
A szállodaipar egy olyan iparág, ahol nagyon fontos a személyzet hozzáállása a vendégekhez. A legtöbb ember mikor az utazását tervezi azt nézi  különböző fórumokon (Foursquare, Tripadvisor, Facebook szállásfoglalási oldalak) hogy milyen a szálloda személyzete, étterme, szolgáltatásai stb. Ebben az adott pillanatban egy segítő impulzus lehet, ha látja a szálloda dolgozóit (recepciós, bárban dolgozók, étteremben dolgozók) egy fotón munka közben. Érdemes megemlíteni a munkatársunk nevét, titulusát, mióta dolgozik nálunk. Az emberekben ez bizalmat ébreszt, ami segíthet abban, hogy a végső döntésnél minket válaszon a konkurenciával szemben. Íme egy jó példa arra, hogy egy szálloda miként tudja felhívni magára a  figyelmet egy ilyen jellegű poszttal. 



Mikor ezt a képet megláttam, kedvem támadt elmenni erre a helyre. Szimpatikus ember, jól tálalt étel, a posztban elhelyezett weboldalra irányuló link, aminek az eredményeként már ott találtam magam a szálloda weboldalán. A kommenteket, likeokat és megosztásokat látva, nem csak nekem tetszett.

Nézzünk meg egy másik példát. Egy kórház élelmezési osztálya a főszakácsról tett fel egy képes posztot. A fotó célja az volt, hogy az emberek tudják, hogy ki főzi  a tányérjukra kerülő ételeket napról, napra.



Az eredmény magáért beszélt. A poszt sok likeot és hozzászólást kapot annak ellenére, hogy csak 387 rajongója van az oldaluknak. A fent bemutatott példákon kívül tudnék még mutatni számos sikeres posztot, de az is csak azt bizonyítaná, hogy ennek a témának benne kell lenni a vállalatunk által készített Facebook tartalommarketing témái között.

Egy rövid megjegyzés a végére. Bizalmat kelteni a fogyasztókban, mindig szerves része lesz a marketingnek. Használjuk ki ennek minden elemét. Bármilyen iparágban tevékenykedünk, szánjunk időt munkatársaink bemutatására. Egy jól kommunikált bemutató pozitív impulzusként hat a mindennapok emberére és bizalmat tud ébreszteni vállalkozásunk iránt. 


(Kondor Albert)






2014. október 3., péntek

Marketing konferencia boom! Mi alapján válasszak?


 Több mint hat éve nyújtok segítséget marketinges konferenciák megrendezésében és szakmai tematikájuk megírásában. Mindig törekedtem arra, hogy olyan szakmai anyagot tegyek le az asztalra, hogy marketinges társaim egy konferencia után új, gyakorlatban jól használható információkkal térjenek vissza a mindennapokban. Célom az értéknyújtás, amivel a szakma fejlődését elő tudom segíteni.


Minőségi konferenciától értéket kap a résztvevő
Mostanában sokat tanulmányoztam a szakmai konferenciák tematikáját és fejlődését. Arra a következtetésre jutottam, hogy az ágazat felhígult. Mivel erre a piacra a belépési korlát alacsony ezért mindenki úgy gondolja, hogy konferenciát fog szervezni. Ennek az eredménye, hogy ma már az ár diktál és nem a minőség. Hova vezet mindez? Szakmailag és minőségileg a konferenciára járó szakmai közönség elvesztéséhez. Sajnos az elmúlt két év arról szól a legtöbb esetben, hogy magukat konferencia szervőznek (ez egy külön szakma, amit tanulni kell) kinevező emberek összeszednek néhány gurut, akik az on line térben „tanultak” és megrendeznek egy konferenciát nagyon alacsony áron, ami szakmailag (marketinges és rendezvényszervezői oldalról is) erősen kifogásolható és ezzel negatív hatást generálnak a résztvevőkben. 

Van ebből kiút? Véleményem szerint van. A minőségi konferenciák három irányvonalat képviselnek az én meglátásom szerint.

  1. Speciális szakmai konferenciák az ágazat szakembereinek. Nagyon jó példa Berényi Konrád nevével fémjelzett Keresőmarketing nap.
  2. A nagyon sok szakmai témát felvonultató rövid előadások, egyszerre több teremben.  Egyik erőssége az előadások utáni networking. Jó példa az Internet Hungary.
  3. Több szakmai blokkot felvonultató, gyakorlatcentrikus hosszabb előadások, amelyek hasznos segítséget nyújtanak a napi munkában. Jó példa erre a Menedzserképző Központ.

Mind a három konferencia típusra jellemző, hogy jó előadókat hallgathatunk meg (a szervezők nagyon odafigyelnek erre) és minőségi tartalmakkal gazdagodunk mindezt megfizethető áron. Felvetődik a kérdés, ha valami jó, akkor miért van szükségek az early bird kedvezményre. Mivel ma nagyon sok marketing konferencia kerül megrendezésre ezért biztosítani kell egy adott létszámot, hogy a konferencia szervezésével járó költségek megtérüljenek (pl: terembérleti díj, étel – ital költségek, nyomdai költségek, hostessek díja, marketing költségek stb.). Mindezt elősegíti a fent említett értékesítés ösztönzési eszköz. 

  
A minőségi konferenciák magukba foglalják a vendéglátást is
A szakmaiság mellett ne menjünk el amellett sem, hogy azért a nívós rendezvényeket szervezők odafigyelnek arra is, hogy magas minőségű helyszínek (4-5 csillagos szálloda, vagy hasonló minőségű rendezvényhelyszín) adjanak otthont az eseményeknek, illetve vendéglátást is biztosítanak, adott esetben még a parkolást is térítésmentesen nyújtsák a résztvevőik számára.

Magas színvonalú előadók: Papp - Váry Árpád és Lévai Richárd
  Jómagam szívből remélem, hogy az elmúlt két év tendenciája nem folytatódik tovább. Az árverseny, ami megtépázta ezt a piacot a minőség (érték adás) felé fogja fordítani a szakmai közönséget.
 
 Egy záró gondolat a végére:
Tudást meríteni a mindennapok munkájához kizárólag, színvonalas szakmai konferenciákból lehetséges. Az olcsó felkészületlen előadókkal megszervezett események felesleges pénzkidobás és időpazarlás.  

Kondor Albert



   


2014. szeptember 26., péntek

A sűrű fillér jobb, mint a ritka forint

Szeretem kis hazánkat, mert fantasztikus gasztronómiánk, történelmünk és tájaink vannak. Tele vagyunk értékekkel, amit jó lenne a turizmusban tevékenykedőknek hatékonyan kihasználni. Sajnos azonban néhány helyen még mindig a régi elv érvényesül, egyszer lehúzni a vendéget nagy pénzzel és utána viszontlátásra. 
Aki ezt az elvet követi (bármelyik ágazatról is beszélünk), hamarosan kiteheti a csődbe mentem táblát.

Magyarország gyönyörű. fotó: Varján András. http://www.varjan.hu


Most egy tanulságos történetet mutatok be, ami egy kedves barátommal történt  meg a napokban. 

Ismerősöm kis létszámú(5 -7 fő) tréningeket szokott tartani elvonulva a város zajától. Az ő elképzelése szerint sokkal többet ki lehet hozni az emberekből, ha kiragadjuk őket a mindennapokból  és más környezetbe helyezzük őket. Innentől idézem az ő szavait.


"Egy faluba mentünk, ahol egy fix pontom volt, egy ismerős család meg a mesebeli, rusztikus parasztház vendégházuk (itt helyeztünk el 4 főt). A faluban volt még egy vendégház, ami kb 35%-al drágább áron kínálja  (+ fűtés + adó) szolgáltatásait a környéken található versenytársaihoz képest (a konkurens házak szebbek).  Felhívtam őket, hogy jövök, az egész ház minden kapacitását lekötjük, de nem fizetek többet nekik mint a versenytársak árai.  Jeleztem hogy nem mosunk, nem főzünk, csak alszunk ott. Elsőre okézta a tulaj, először mondta hogy reggel utaljam az egész összeget, majd kisvártatva visszahívott, hogy nem adja mégsem. (Vagyis 3 éjszakás szezonon kívüli telt ház foglalást elengedett egy falusi mellékutcában álló házban.)
5 percen belül találtam  a konkurenciánál egy nagyobb, szebb panorámás házat (itt lett elszállásolva a másik 3 fő) 4 kilométerrel arrébb a szomszéd faluban, némileg OLCSÓBBAN. A tulaj boldog volt hogy jövünk, nem kért előleget, mert akkor már nem nagyon szokta kiadni, jelezte hogy előzőnap jó meleget csinál nekünk, és elég, ha előző nap odajövök a házhoz és úgy fizetek. 

a fotó illusztráció
Természetesen a "drága" ház gazdája folyamatosan siránkozik, hogy nincs vendég."

Barátom történetét elolvasva az alábbi gondolatok jutottak eszembe. Vége a szezonnak nem igazán van kereslet a termékre. A legtöbb vállalkozás ilyenkor már akciózik, hogy legyen még egy kevés bevétele. Itt a tulajdonost ez nem igazán hatotta meg. Visszautasította a megkeresést. Biztosan meg volt rá a nyomos érve, de abba nem gondolt bele, hogy ez egy negatív véleményt szül. Egy elégedetlen vevő tíz másiknak fogja elmondani mindezt, ami tovább hatványozódik és  egy idő után valahol az on line térben (fórumok, közösségi felületek) meg fog jelenni. A negatív hír gyorsan terjed és nehéz kivédeni. Marketingesként tudom mennyi pénzt emészt fel egy elégedetlen ember megnyilvánulásból származó problémának a megoldása. Ráadásul, ha egyszer elveszítettük a vásárlók, ügyfelek bizalmát, nagyon nehezen tudjuk csak helyreállítani.

Kondor Albert