Szolgáltatások

2018. május 11., péntek

A Facebook marketing stratégia alakulása a facebook zéró hatására


A legtöbb vállalkozás Facebook marketing stratégiája megváltozott a facebook ”zéró” bevezetése óta. A fórumok és közösségi oldalak tele vannak panaszkodó cégvezetőkkel és marketing szakemberekkel, akik siratják az eddig jól bevált régi Facebook stratégiájukat.  Biztos, hogy ez a jó megoldás? Igazán az algoritmus változás csak arra tereli a cégeket, hogy végre ténylegesen a kétirányú kommunikációt valósítsák meg az egyirányú információközlés helyett! A Facebooknak már a kezdetektől fogva ez volt a célja. A tipikus hibák (néhány éve tartottam róla előadást) nagy része még mindig jellemző a cégekre 2018-ban is.


Facebook tartalommarketing

 Facebook oldalak tipikus hibái a vállalkozásoknál

  • Egyoldalú kommunikáció
  • Nem kérdezünk, csak tényeket közlünk
  • Hasonló posztok nap mint nap
  • Rendszertelen posztolás (itt látok pozitív változást)
  • Like gyűjtés a legfontosabb
  • A konverzió mérések hiánya

Mi lenne egy céges Facebook oldal feladata?
  • Forgalomterelés az értékesítési felületekre
  • Információközlés
  • A rajongói vélemények meghallgatása
  • Információgyűjtés (piackutatás)
  • Közösségépítés
  • Brandépítés

Sajnos az elmúlt évek tapasztalatai nem ezt mutatják. Számos céges oldalnál az sem tükröződik, hogy milyen céllal hozták létre a vállalkozás Facebook oldalát.

A céges Facebook oldal célja

  • Forgalomterelés az értékesítési felületeinkre (a legfontosabb)
  • Brandépítés  (kizárólag az elsődleges céllal együtt érdemes alkalmazni)

Az elmúlt időszakban számos ”szakember” hangoztatja, hogy a Facebookon értékesítünk. Ezzel nem értek egyet! A Facebook segít nekünk, hogy az érdeklődőket a saját értékesítési felületeinkre tereljük. Ha én egy Facebook poszt elhelyezésével kiviszek (forgalmat terelek) 150 embert a webshopomba és ott 3 ember vásárol (megtörténik az értékesítés), akkor jól látható, hogy miként jön létre az értékesítési folyamat és hol valósul meg a végső vásárlás.

Facebook "Zéró"
Az algoritmus megváltozott és egyre nehezebb az embereket elérni!  Mit tudunk tenni annak érdekében, hogy az eredményeink javuljanak? Változtasd meg a Facebook marketing stratégiádat és kezdj el hasznos, minőségi tartalmat gyártani, amelyekkel aktivizálhatod a rajongóidat. Könnyű az észt osztogatni! Pontosan ezért szeretnék néhány a gyakorlatban működő tippet mondani.


Facebook marketing stratégia a Facebook "Zéró" után

Facebook marketing stratégia lépései
  • Tervezés: Határozd meg, hogy, mikor, kinek, mit és milyen rendszerességgel szeretnél posztolni
  • Folyamatos posztolás és tesztelés: Nézd meg, hogy melyik posztok sikeresek és azokat használd
  • Konkurenciafigyelés, mérés két platformon: Állítsd be a konkurensek fb oldalát megfigyelésre és a Facebook statisztikai rendszere mellett használd a Google Analytics-et is az eredmények mérésére
  • Kiértékelés: Mindig nézd át a tevékenységeid eredményét a számok tükrében! Ne a likeo-kat számold, hanem a konverziókat vizsgáld
  • Stratégia folyamatos alakítása a bejövő eredmények tükrében: Az eredményes posztokat, hirdetéseket érdemes használni a többit ki kell szedni a rendszerből és helyette újakat kell alkalmazni (folyamatos tesztelés)

A minőségi facebook stratégia legfontosabb ismérve, hogy változatos posztokkal szolgáld ki az oldal kedvelőit. Milyen posztokat használjunk?
  • Választó posztok
  • Kérdező posztok
  • Szavaztató posztok (nagyon jó piackutatási alap)
  • Kvízjáték posztok (1 napos, 3 napos, 5 napos)
  • Kreatív, humoros brandépítő posztok (csaladinet.hu facebook oldalán sokat találsz)
  • A weboldaladon található színvonalas szakmai blogbejegyzések beemelése (jó példa a THEPitch Online Marketing és SEO Blog)
  • Videós posztok beemelése a Youtube-ról (annak ellenére, hogy kisebb az elérés)
  • Facebook live közvetítések
  • és még sok egyéb.

Kreativitással nagyon sok új tartalmi kombinációt lehet megalkotni, amivel aktivizálhatjuk a rajongóinkat.

Milyen egyéb eszköz állhat még a rendelkezésünkre, amivel csökkenthetjük a facebook zéró negatív hatását?
  • nyílt Facebook csoport
  • zárt Facebook csoport (használd ki a benne rejlő egyedi lehetőségeket, figyelj rá, mert időigényes)
  • láthatatlan Facebook csoport (speciális termékek esetén, mint prémium szolgáltatás használd)
  • a Facebook hirdetések számos fajtája

Végezetül néhány gondolat. A Facebook az elejétől fogva arra törekedett, hogy kétirányú kommunikációt folytassunk a céges oldalunkat követőkkel. Ezzel szemben a vállalkozások ezt úgy értelmezték, hogy elég az információt áttolni a rendszeren és ezzel minden rendben. A Facebook folyamatos algoritmus változása bebizonyította,  hogy változtatni kell. Azok, akik időt szánnak rá és kreatív ötletekkel építik fel az oldalukat, eredményeket fognak elérni. A hirdetés ideig-óráig megoldja a problémát, de minden oldalnál eljön az idő, mikor rákényszerül a tulajdonos a minőségi Facebook marketing stratégia kialakítására.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is, hogy tudjanak tanulni belőle.

(Kondor Albert)


2 megjegyzés:

  1. Kedves Albert!
    Szívesen megosztanám, de kérem, javítsa ki benne a helyesírási hibát és az elgépelést! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dorottya! Köszönöm, hogy szólt. Javítottam a 2 darab helyesírási hibát.

    VálaszTörlés