Szolgáltatások

2014. június 12., csütörtök

A jó eladó pénzt hoz, a rossz elviszi

Nem is olyan rég egy fórumon beszélgettem barátaimmal, mikor is szóba került, hogy miért fontos a jó eladó? 

Napjainkban, mikor az eladások legtöbbje on line felületen kezdődik és sok esetben ott is záródik, sokan elfelejtik, hogy a vásárló legtöbb esetben elmegy a boltba átvenni az árut. Ennek következménye, hogy találkozni fog valamelyik alkalmazottunkkal, aki kiszolgálja őt.  Sok minden játszódik le ott a két ember között. Ha jó az eladónk akkor sok érdekes információt tudhatunk meg a vevőről (mini piackutatás), sőt még esetleg más egyéb portékát is tud ajánlani megvételre. Az ellenkező esetben, egy negatív véleménnyel távozik a fogyasztó, ami nekünk elég sok fejfájást okozhat (negatív vélemény  fórumokon, barátoknak stb.), amit utána orvosolni kell.



Talán a fenti egyszerű gondolat, amiért sokszor kerülök vitába cégvezetőkkel a személyes eladás fontossága miatt A legtöbbször azt hallom, hogy a termék majd úgy is eladja önmagát! Véleményem szerint ez erős túlzás! A terméket akkor lehet jól értékesíteni, ha megfelelő kommunikáció és személyes eladás áll mögötte. A személyes eladásnál nem az a lényeg, hogy az eladó ránksózza a terméket, hanem az az érték, amit a személyes megjelenésével, empatikus készségével és szakmai tudásával ad nekünk. Sajnos sok kereskedő ezt nem érti meg és e helyett alkalmaz olyan eladókat, aki ápolatlan és két mondatot nem tud elmondani.


Nézzünk egy valós példát, ami nemrég történt meg velem.
A minap bementem egy edényeket áruló boltba. A pénztárnál egy idősebb hölgy volt előttem. Mielőtt kifizette a terméket(elektromos mixer) kérte a magyar nyelvű leírást. Erre a pénztáros elég bunkó módon, annyit mondott "Döntsd el, kell vagy nem" (a hölgy ezek után nem vásárolta meg a terméket). Kérdezem, milyen modor ez?
Itt jön, amit mondtam, ha ebben az esetben az eladó segítséget nyújtott volna, akkor a bolt nem esik el a termék összegétől. Igaz, mondhatjuk azt, hogy egy termék nem termék, de ha ezt mondjuk eljátssza egy nap ötször, akkor mennyit is bukik a kereskedő cég az eladó modortalansága miatt. Számoljunk: Legyünk szerények és legyen az öt termék napi ára 10000Ft. Ha ezt megszorozzuk 22 nappal, az akár hogyan is számolok, ez minusz 220000Ft . EGY ELADÓ HÜLYESÉGE MIATT.

Végezetül egy apró megjegyzés. A vállalkozóknak, akik a stratégiai döntéseket hozzák, el kellene fogadniuk azt a tényt, hogy a legjobb informátor a piacon a jó eladó. Ők tudják legjobban felmérni a vevői igényeket, mert közvetlen kapcsolatuk van a fogyasztókkal. Egy jó eladó pénzt és információt tud nekünk hozni, a rossz csak plusz költségeket fog jelenteni. 

Kondor Albert


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése