Szolgáltatások

2014. április 29., kedd

Hatékony értékesítésösztönző technika a Spartól

Sokszor nézem a cégek értékesítésösztönző technikáit de csak ritkán látok hatékony megoldásokat. Tavaly felfigyeltem egyre, amit a Spar hajtott végre (4db - 20 % árengedményt nyújtó matrica) de nem igazán tulajdonítottam neki jelentőséget.

 Idén viszont annyira jól időzítették, hogy szembe tűnő volt az emberek vásárlási kedve. Az akcióról talán mindenki halott. Kaptál egy gyűjtő lapot, amin szerepelt 4 db - 20 % -os matrica, amit az adott időszakon belül rátehettél az általad vásárolni kívánt termékre (az akciós termék ez alól kivételt képezett) és így pár forintot meg tudtál takarítani magadnak. A mostani akciós időszak 2014 április 22 - 28 között futott. Véleményem szerint egy nagyon jó döntés volt. Miért is?

 A húsvéti ünnepek előtt április 19 - én szombaton még mindenki a nagy bevásárlást intézte és eléggé kiköltekezett. Utána két nap húsvét, mely idő alatt étkeztünk jó "magyarosan", a hűtő szekrényünk pedig ürült rendesen. Kedden mikor kinyitottak a boltok, nem igazán látszott a nagy vásárlási láz, hiszen még mindenki a hűtőjében lévő ételeket fogyasztotta. Nálunk a Sparban pénteken láttam először, hogy előkerültek a matricák ez természetes, hiszen jött a hétvége. A legnagyobb meglepetés azonban tegnap ( április 28 - án ) ért, mikor bementem az üzletbe és szó szerint kongott az ürességtől a sor hatalmas volt és mindenki kezében a matricákat láttam, ahogy a termékekre ragasztgatják. A jó értékesítésösztönzés profitot termelt.
Ha marketingesként nézem ezt az esetet akkor csak annyit mondok, hogy a logikusan végiggondolt és pontosan időzített promóció hatékonysága megkérdőjelezhetetlen, akár on line, akár off line területről beszélünk.

(Kondor Albert)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése